ok

förlåt mig, men har jag ingen lust att skriva så gör jag inte det.
jag ska givetvis berätta om min helg då jag smusslade in mig på bokmässan och fick en bok signerad av jan guillou. självklart. men inte nu. om en stund kanske. eller imorgon. okej?

hade.

I love you more than I should, so much more than is good for me

jodå jag är fortfarande sjuk. köpte något naturläkemedel som jag ska testa om det hjälper. det enda jobbiga är att jag nu fått ont i mitt öra också. eller ont och ont, det känns helt dovt i det och när jag gäspar så gör det ont. det ska fan inte vara någon öroninflammation, för jag tänker inte käka penicillin. men då skulle jag ju haft mer ont, så jag får väl vänta och se vad som händer.

jag var ledig igår så då hade jag bokat en tvättid. som ni vet var där ju en vattenskada, så de behövde reparera lite i torkrummet. det var ju två veckor sen nu så jag trodde de skulle kommit en bit. men nejdå, där var halva väggarna avsågade nerifrån och inget tecken på att det skulle bli klart inom en snar framtid. så jag fick hänga all min tvätt inuti lägenheten och det blev hel del ska jag säga. varenda krok och galge fick tas till så det var kläder överallt.. skitkul verkligen.
nu har jag helg ledigt ända till tisdag. så det blir fyra dagars ledighet, då jag bland annat ska ta tag i mitt pluggande,

hade.

kläder
man gör vad man kan..

palla detta

jag har blivit sjuk- IGEN. jag har bara  varit frisk en en vecka och nu är det dags igen. jag mår piss just nu. imorgon är det jag som går till apoteket och köper nåt mög så jag blir av med detta. jag har verkligen inte tid att vara sjuk. skriver om helgen när jag orkar.

hade.


there she goes

blidde ingen telefon idag. jag blev inprincip övertalad att inte köpa en sån av försäljaren. så det får bli en annan, när jag hittar någon som är bra.
nu ska jag iväg till stationen och hämta dessan!

hade.

killing him softly with my words

blir man lack eller blir man lack?! jag orkar inte med att allting ska gå snett för mig. när jag efter mycket velande bestämt mig för att det ändå får bli den telefonen, så tar jag cykeln till phone house på backaplan. där får jag prata med VÄRLDENS SÄMSTA försäljare. jag ställde ganska många frågor för det var mycket jag undrade över och han kunde för fan ingenting. han var inte ett dugg intresserad av att sälja något till mig. mot slutet stod han verkligen långt från disken som om han var helt tillbakapressad av mina frågor. jag sa uttryckligen att jag var intresserad av att få den idag, men han visade inget som helst intresse för att sälja. nej, jag åker i till nordstan nån gång istället och försöker hitta en normal människa.
nu när jag kom hem tänkte jag att jag kan iaf ringa och säga upp mitt abonnemang eftersom jag måste nyteckna. så jag sitter och håller telefonen krampaktigt i över 10 minuter (för att inte mottagningen ska försvinna) och när jag kommer fram så får jag inte säga upp det. det är nämligen pappa som står för det och itne jag. never mind att de tär mitt konto som det dras ifrån!! självklart inte han på kundtjänsts fel, jag borde ha tänkt på det, men det känns ändå lite störigt.
nej nu är jag iaf ledig ända till måndag! göttans.

hade.


vad tycker ni?

you can't stop the beat

ojojoj. ja mitt internet och mina tv-kanaler försvann igen i lördags och kom inte tillbaka förrän i måndags, därav mitt lack of bloggande. hade i vart fall en trevlig helg med jojjo som bland annat innehöll ett besök på liseberg. hyfsat med folk med ändå inte sommarlånga köer. så det var ganska nice, även om det stundtals var ganska kallt i skuggan.
i helgen kommer också dessan upp och troligen vill hon också gå på lisberg. så det får bli det två helger i rad nu, lite overkill men vad gör man inte.
är ute efter en ny mobil och hittade en jag gillade i ett erbjudande. verkade helt okej fram tills dess att jag bestämde mig för att gå in på prisjakt och kolla omdömen. typ mer än 75% av personerna skrev att knapparna hela tiden sprack så den fick lagas stup i kvarten. å andra sidan hade någon haft den i en evighet utan att något hade skett. så jag känner mig väldigt kluven just nu. vill ju inte ha en jävla pissmobil som går sönder hela tiden.. jaja, får ser hur jag gör.
nej, skola imorgon.

hade.

du och jag har ingenting och vi kan inte knäcka varann

jahapp, det blev som ni märker inget inlägg igår. detta på grund av den sjukt osannolika händelsen att först la mitt internet av och det vägrade fungerar vad jag än gjorde. iom att jag har min telefon genom bredbandet funkade inte heller den. samtidigt som detta så försvinner alla mina kanaler på tvn och vägrar komma tillbaka. så hela gårdagskvällen var jag totalt isolerad från att göra något roligt och kunde bara nås på mobilen så har en EXTREMT dålig mottagning där jag bor. så istället för att se på vm-kval och filip & fredrik fick jag lägga mig och läsa en bok. knappast roande.

inget fungerade imorse heller så jag och sophie åkte in till stan och shoppade bort våra pengar. det sjuka är att när jag kommer hem igen så fungerar allting som det ska. jag har liksom inte ens samma leverantör till bredbandet och till tvn, så va fasen som har skett har jag ingen aning om. men huvudsaken är att allt funkar igen iaf.
imorgon kommer jojjo och ska va här hela helgen. så hör ni inget från mig är det väl för att jag har kul på liseberg eller nåt.

hade.

when i grow up

dagen i skolan var ganska lagom med föreläsningar mellan 9 och 12. jag brukar ju klaga på att jag är ledig så mycket, vilket egentligen är ganska korkat, men jag tycker det är ganska skönt att komma upp i tid även om jag är dödstrött på morgonen.
förresten så jag just när jag var på väg till vagnen imorse att de skadebekämparna var här idag igen. och när jag kom tillbaka från skolan såg jag att de hade rivit ut alla lister för det varit så mycket vatten. hah, de borde verkligen tacka mig för detta (vilket han faktiskt gjorde igår om jag ska vara ärlig).
idag fick jag också äntligen bekräftat att jag får besök i helgen av jojjo! extra trevligt med tanke på att jag är ledig både torsdag och fredag, så man i alla fall har något roligt planerat. så denna veckan är ganska kort med andra ord, endast två dagar i skolan. man blir ju verkligen utmattad.
nej, nu börjar snart vem kan slå filip och fredrik.

hade.

du och jag för att nån var full, du och jag för våran skull

jag trodde idag skulle vara ännu en tråkig dag fylld av tvätt. men så fel jag hade då jag kom ner i tvättstugan och såg en stor vattenpöl precis nedanför trappen. och när jag tittar in i torkrummet så är nästan hela det golvet också fyllt med vatten. där var inget i själva tvättstugan så jag fattade att det inte kom därifrån. så jag satte på en tvätt och ringde sen pappa för rådgörning. han tyckte ju självklart jag skulle säga till någon, så på vägen till willys gick jag förbi boservice som finns i huset. men där var bara öppet mellan 9.00 och 9.30 (what is up med det?) annars fick man boka tid. så när jag kom tillbaka ringde jag först till huvudkontoret men där var lunchstängt mellan tolv och ett. så jag hittade fastighetsskötarnas nummer, men där sa rösten precis detsamma. tillslut såg jag en fastighetsskötare gå ute på gården så jag sprang ut och haffade han.
han tittade på mig skeptiskt när jag sa det var vatten på hela golvet. så frågade han hur länge jag bott här och jag svarade ett halvår. han sa att det var ett gammalt hus och när det regnar mycket så pressas vattnet upp. men han sa att han kunde väl kolla där ändå. lagom dum jag kände mig, när han sa så som att det händer hela tiden. så kom vi ner i källaren och han bara; oj! vi får ringa skadebekämpningen så de får suga upp vattnet och sätta in en avfuktare. där var nämligen ett helt rum till, där det inte finns något, som det var fullt med vatten i. där fick han sig för att han fick mig att känna mig korkad!
i övrigt har det inte hänt något spännande. imorgon ska jag iaf gå i skolan.

hade.

(btw, ska fösöka göra inläggen roligare i fortsättningen. med bilder och sånt shit)

i'm still in love with who i wish you were

ah, det är inget kul att vara sjuk. jag har bara varit inne i typ två dagar i sträck och inte gjort någonting. hur jävla tråkigt som helst! man klarar inte av att se på så mycket tv som jag har gjort denna helgen. och jag är ledig imorgon också, så det känns lite bull faktiskt. jag går gärna till skolan i bara någon timme, så att man i alla fall kommer upp i tid, och fixar till sig någorlunda. menmen, har iaf en tvättid imorgon, så det får bli det och städning som gäller. ser verkligen ut som ett bombnedslag nu, eftersom jag inte orkat ta tag och göra någonting denna helgen..

hade.

du och jag är inget vidare bra men jag kan inte säga nej, jag kanske rentav behöver dig

jag är sjuk. jag tror min syster har smittat mig. jaha hur gick det till tänker ni med tanke på att hon bor i växjö och jag i gbg. ja det undrar jag med. men jag pratade med henne i telefon i går kväll och då mådde jag helt okej. sen efter det mådde jag sämre och sämre och idag mår jag piss! så det blir inget liseberg för mig imorgon, så jag eventuellt hade tänkt. får ligga i sägen och se på tv hela helgen antar jag.. kul, verkligen.

hade.


i'm baaaack

OKEJ ALLIHOPA!
efter en dryg månad kommer jag nu återuppliva denna bloggen! jag är nu tillbaka i götet så då känns den mer relevant att uppdatera. så från och med imorgon kan ni förvänta er inlägg.

hade.

RSS 2.0