I send my cards early cause I know I'm always late

ibland pallar man inte med detta bloggande. just nu gör jag det för att jag känner ett tvång att göra det. jag kommer nog aldrig förstå mig på de som måste uppdatera sin blogg flera gånger om den, annars får de typ abstinens.
nåja, julen flöt på som den brukar. i år är jag verkligen sjukt nöjd med alla min julklappar! jag va helt hoppande glad när jag öppnat dem. fick bland annat brödrost, sodastreamer (oh yes!!), criminal minds, verktygslåda, SATC och massa andra bra-att-ha grejer. man kan kanske undra hur nån kan bli skitglad över en brödrost men så var det. mest glad blev jag nog över klassiskern sodastream som jag inte hade en susning om att jag skulle få. (okej jag förväntade mig inte verktygslåda heller ska jag erkänna).
dagarna bara flyger förbi här hemma. börjar redan känna pressen över att åka tilbaka till gbg. men får jag iaf min lägenhet snart!
idag ska jag in och kolla på alliansen och imorgon blir det jobb och träffa folk på kvällen. och som vanligt är det fortfarande inte 100 hur det blir på nyår. preciiis som vanligt, ute i sista stund.

hade.





the bible didn't mention us

nu är jag ju hemma i krstd. shiiiit va skönt det är! även om jag har en hel del skolgrejer att göra under lovet så är det väldans skönt att vara hemma. synd bara att jag inte är här nere så länge som jag först tänkt.. :/
men i vart fall har vi jag hunnit med en del sen jag kommit hem. typ träffat jojjo, köpt julklappar, bakat julgodis, klätt julgranen, firat sannis och vatt hos mormor. imorgon är det ju julafton dådå. blir väl en stillsamm jul med familjen och farfar. men det blir säkert trevligt även fast det inte blir en jul med snö. nej nu ska jag kolla lite despo mamma spelat in till mig.
GOD JUL!

hade.


image44
så här såg det minsann ut 2004

vill du med på nattklubbsväng

en uppmaning till er alla; flytta inte in i en lägenhet på 3:e våning i ett hus utan hiss! jag kommer inte hjälpa er.
idag har jag nämligen agerat flytthjälp till faster hela dan. sjuuuukt jobbigt! okej, jag lyfte inte de tunga sakerna för det va danny och andy väääääldigt duktiga på. men detta bärandet i trappor tog verkligen musten ur en (julmusten). men fint blev det tillsist iaf
imorgon är det äntligen sista labben för året så jag kan får åka hem över jul sen! =) vi ska egentligen labba ändå från 8 till 5 men jag hoppas/måste bli klar innan det för mitt tåg går 17.25.

hade.

suddenly I see

jag har gått i flera dag och försökt hitta en klänning som ser någerlunda ut, eftersom jag ska på cocktail party. men icke har jag lyckats hitta nån. jag hade behövt sannis med mig som vet precis vad som är snyggt och vad jag vill ha. med jag drog med mg sophie idag och tillslut hittade jag en på mq. när jag skule betala försökte dem dessutom blåsa mig på en hundring, men den gick jag inte på! sen hittade jag även ett par skor som jag ska ha till. finally säger jag bara! som sagt så ska jag då hem till en i min klass ikväll. förhoppningsvis blir det väldigt trevligt.
nej nu måste jag göra mig iordning, ska hem till sophie innan.

hade.

(förrsten satte de upp tenta resultaten i fredags, men jag vill inte kolla. orkar inte med alla som ska fråga hur det gått. nu fråga dem istället hur jag kunde hålla mig från att titta. äsch, det är väl inte så svårt...)

only hope

Nu har sofia skrivit på kontrakt till lägenheten! det gjordes då igår. fick samtal på morgonen och det va bara att infinna sig där sen på kvällen. eftersom jag slutade 3 i skolan och jag skulle vara där 17.15 så tyckte jag inte det skulle va lönt att åka hemom. så jag gick på stan tills jag blev uttråkad och gick sedan till linné där jag satte mig på ett fik helt ensam. har nog aldrig gjort det innan, det känns så pinsamt. men där va inte så mycket folk så det va ganska skönt faktiskt att sitta där i lugn och ro med sig själv.
angående bonde söker fru så måste jag säga att hon k-p valde vekar ju über korchad! "är lissabon en stad eller ett land?". "nej jag är inte dålig på geografi jag har bara lite otur när jag tänker". jo men eller!
nu är det bara en vecka tills jag ska till skåne igen. helt sjukt, det kändes som en evighet tills jag skulle hem igen men snart är vi där. och kanske vi börjar få lite julklappspanik också? äh, jag vet inte.

hade.

over the hills of snow

idag har jag vatt med faster på hdk:s julmarknad (högskolan för design och konst, tror jag). inte så mycket koppling till julen egentligen, men de hade fina grejer iaf. blev nåt köp men självklart kan jag inte skriva vad här, då det kanske blir en julklapp. nu måste jag iaf göra klart mitt flödeschema (yey!)...
och tillsist ett grattis till min syster som har namnsdag idag, som jag lite grann hade glömt bort.....

hade.

så här såg mina strumpor ut efter idag. (observera efter, de såg alltså ej ut så imorse när jag tog på dem..) tycker ni jag behöver nya?

image42

love to love you baby

jag blir så slö när jag är sjuk. och med sjuk menar jag när jag är förkyld. allt är bara "nääää, jag orkar inte". så självklart tillbringade jag kvällen framför tv:n. och då fick man se en gammal klassiker, nämligen en komikers uppväxt. alla nv3a:are fattar då vad jag menar! svenska lektioner med vivvi va ju toppen! alltid hände det nåt galet, som när vi skulle kolla på diabilder. haha rösten flippa totalt ut och lät sådär som när man är full. efter den filmen blev det i vart fall alltid att "hon ska in i kartrummet...". haha. åh jag saknar er nv3a.
nej nu slutar vi va sånna och berättar nåt om min nya tråkiga skola. jag måste göra riskbedömning imorgon för det måååååste man göra inför varje lab. gah, go and kill me.

hade.

Alla som är trötta på grapefrukt, upp med en hand!

förlåt, jag kan inte låta bli......
men det blir inga viktväktare för mig inte, våga vägra vikt väktarna! (VVVV)

hade.



let it snow

säkerhetsprovet vi hade va skumt. och man va tvungen att ha ALLA rätt för att klara det. typ ingen som gjorde det, men jag hade bara nåt småfel så det är lätt fixat.
men iaf, hur roligt är inte detta?! www.monopolspel.se/HoldingPage/results.aspx vinslöv på drottninggatan, sjuuukt najs. kan stolt meddela att jag självklart varit med och röstat på det!
och just det, är det någon som följer julkalendern? vad tycker vi? den är okej tycker jag om man jämför med några av de åren innan. men självklart slår ingen mysteriet på greveholm eller sunes jul.

hade.

orka

denna organiska kemi vi ska läsa nu är inte najs. nu måste vi göra ett till säkerhetsförhör innan vi får labba! fasen, jag måste verkligen klara det. just det, det är imorgon dessutom! schysst att säga det idag. sen innan varje labb måste man dessutom läsa igenom allt skriva ett flödeschema (skämtar du med mig?!) och skriva namn, strukturformler och hälsorisker för ALLA ämnen. väldigt noga med ALLA ämnen. jävla piss kemi är allt jag har att säga om det.
jag har ju dessutom inte ändrat min tågbiljett hem, efter det att de så vänligt flyttat den sista labben en dag fram! allt är piss och jag har ont i halsen. nu vill jag bara ligga och va sjuk i min egen säng. gosh, det ska bli skönt att få en lägenhet sen. i don't want to live in a resväska anymore.

hade.


(ni får hålla er till dessa tråkiga inlägg så länge, tills jag är tillbaka på (tip) top)


Nu har vi ljus

Sofia har gått och blivit litta sjuk. Ni vet man vaknar på morgonen och vet att nu kommer jag bli förkyld. Så right now mår jag inte alls bra. Sen hade jag ju tenta idag också.. Gick bättre än väntat, men med det är det inte sagt att det gick bra. Med supermegaflyt lär det kanske gå.. Jaja nu släpper vi det.
En hemlighet ska jag nu berätta (för vissa). Jag va hemma ifrån onsdag till söndag förra veckan. Men jag sa inte till någon alls (förutom la familia så klart) att jag skulle det. Allt för att jag skulle plugga denna gången! Men ack och ve, gick det bättre för de?
I vart fall var det gött att få va med och sätta upp julstjärnorna som vanligt. Det vill säga att pappa får göra det och jag vill hjälpa till, men får oftast inte. Och när de skulle upp på ovanvåningen så blev det svärande från båda fönster, jag skulle sätta upp i mitt rum och pappa i tv rummet... Men tills sist blev allt väldigt najs! Det jag har oro för nu är när julgodiset ska göras. Det är alltid jag som tar tag i det (så klart) och gör det mesta för ingen annan orkar/vill. Men det får helt enkelt bli snbbtillverkning när jag kommer hem!
Nej nu mår jag dåligt.

hade.


Jodå

andy, är han inte tafatt så säg! vad hon grundar att han är rolig på  förstår jag inte riktigt!



RSS 2.0