lovebug

nu har jag packat i flera timmar och inget har gått som jag vill. har alldeles för mycket grejer med mig hem inser jag, var längesen jag fick trycka igen min resväska för att få plats med allt. sen har jag haft enorma skoproblem vilket ledde till att jag har tre par skor i min handväska.. då är man trög, jag menar va fan ska jag med fem par skor till två veckor med?! men man vill ju kunna förberedd för alla situationer som kan tänkas uppkomma.  jag har insett att jag pga detta förmodligen inte kan få med mig min dator hem, blir nog för mycket att bära på.. nåja vi får väl se hur jag gör, för om en 45 minuter drar jag!

hade.


calm before the storm

ujuj, vad jag är trött nu! jag hade visserligen sovmorgon idag (även om mina grannar fungerade som väckarklocka vid halv tio då de började bråka..) och var bara två timmar i skolan. men när jag var färdig där vid klockan tre så ringde jag sanna som var upp i göteborg med sin pojkvän. träffade dem i stan så vi gick och fikade ett tag och sen fick jag guida runt lite till butiker de inte varit i. även om vi inte gick så mycket så blev jag faktiskt ganska slut efter det. var iaf kul att träffa sanny igen.

jag glömde säga en sak som hände igår hos C & D. känsliga läsare bör dock varnas här! sluta läsa om ni är lättpåverkade. i vart fall, när jag var hemma hos dem så säger daniel plötsligt; vill du se en bild på camillas moderkaka?! ehhh, nej tack kände jag. tydligen hade sjuksköterkan sagt till daniel att "vilken fin moderkaka, kom här och ta med dig kameran". myyys. han bestämde sig för att ändå visa bilden för mig och den var faktiskt hjärtformad och liknade, som daniel beskrev för mig innan, en entrecote. detta känns som en typisk sak för min kusin att göra, för den som inte visste det.

nej nu somnar jag snart.

hade.

stuck on you

idag hade jag först en kort dag i skolan på kanske en och en halv timme, inte jätte ansträngande med andra ord. sen åkte jag hem och vid två tiden ringde jag till camilla för att höra om jag kunde komma hem till dem och ge Olle sin present. de var hemma så jag satte mig på bussen dit. jag hann inte vara där i mer än två minuter innan jag satt med finaste bebisen (helt opartisk..) i min famn. daniel tyckte det var jätte bra, för när någon annan höll i honom så de kunde göra lite andra grejer. i vart fall tog vi sen en fika och olle fick sin present som var en babycape-handduk. han fick genast prova den och jag fick hålla i honom igen och posa för kameran. sen satt jag och höll honom tills jag fick kramp i axeln, då gick det inte mer. men jag ville egentligen aldrig släppa honom för han är verkligen sötast i världen.  
daniel vill även ge mig en byta-blöja kurs men den tackade jag nej till.

hade.

det är lätt att tänka bakåt när förvirringen tar fart

min helg har varit väldigt bra med bland annat idol-final, kladdkaka, jul på liseberg och en jordskredsseger i monopol. vad mer kan man begära?

liseberg


denna veckan har jag bara labbar i skolan, vilket är ganska gött då man slipper föreläsningar. och så går jag bara halvdagar dessutom. idag var första dagen i ett labb vi aldrig varit i och det var ganska intressant faktiskt. eftersom vi jobbar i ett bakterielab så måste allt vara kliniskt rent. detta innebär att vi hade värsta flashiga rockarna på oss (tvåfärgade minsann), bänkarna skulle desinficeras, händerna skulle tvättas och sedan handsprit på det. där var så sterilt som där kunde vara.

när jag slutat tänkte jag för en gångs skull handla lunch då jag inte orkade göra något, så jag gick in på ett conditori som ligger på väg hem från spårvagnen. vad jag inte visste var att jag skulle kliva in i göteborg motsvarighet till wahlquists conditori (dvs mitt jobb). det var verkligen helt sjukt, allt där inne påminde om walles. inredningen, kakorna, latte-smakerna, matutbudet och exakt likadana brödpåsar. jag tänkte bara att här kan jag börjar jobba utan att ens få någon utbildning. sinnes.

i veckan tänkte jag i vart fall hinna med att tvätta all min smutstvätt innan det bär hemåt och även hälsa på söta olle en sväng!

hade.

gotta find you

roligaste saken hände på väg hem från skolan. jag, s och s satt på spårvagnen som stannat vid en hållplats. på andra sidan gatan i busskuren står en man som klart och tydligt är påverkad av något, då han nämligen står och skriker något rakt in i reklamväggen i kuren. vi undrar vad det är för reklam han kan tänkas skrika åt och när spårvagnen börjar rulla ser vi att det är MQ:s julreklam med dolph lundgren och hans fru på en bild! shiiiit vad vi skrattade åt att han stod där och såg asförbannad ut och skrek på dem. men vem vet, de kanske svarade?

imorgon går jag bara halvdag i skolan, yeeey.

hade.

mina tankar och minnen står mig upp i halsen, men mycket vill ha mera

jag har kommit in i en dålig vana, nämligen att somna på soffan varje eftermiddag. eftersom jag går halvdagar ganska ofta så lägger jag mig framför tvn när jag kommer hem och tillsist kan jag inte låta bli att somna. jag fattade inte de som sov mitt på dagen innan (tex syster) men damn vad jag sover gott då. dessvärre gör det att jag inte blir lika trött på kvällen.
men i alla fall, något som alltid får mig på bra humör är vänner. och då menar jag inte mina egna vänner (vilket iofs också kan gör en på gott humör) utan serien vänner. och igår var det ett av mina favorit avsnitt på tv. vet att jag har lagt upp det förr, men det är så jäkla roligt att det tål att upprepas. i give you PIVOT!;

hade.

.

hugger i sten

idag har jag inte gjort någonting alls förutom att ligga i min säng. ja, självklart gick jag upp för att äta och sånt, men annars har sängen och jag trivts väldigt bra ihop. jag borde kanske tagit vara på helgen lite bättre men nu blev det inte så. skola imorgon i vart fall. vi hörs då.

hade.

welcome to my life

sitter hemma och har en slappe kväll med mig själv vilket aldrig är fel. eller jo ibland är det fel, men whatever. men hörrni vad tycker vi egentligen om den nya julkalendern? personligen tycker jag det kan vara lite smårolig ibland. jag menar;
-industrispionage
-ja.. apelsinfromage

hahahaha, sjukt roligt. kanske inte när det är taget ur sitt sammanhang iofs.. eller jo det är visst!
nej, nu får jag väl fortsätta se idol.

hade.


little lies

blä vad trött jag är. har inte haft föreläsningar på flera veckor nu så det är lite jobbigt att komma in i det igen. jag lyckas halvsomna på soffan ibland, vilket jag aldrig gjort innan. nej nån blogglust har man inte heller. vet inte om jag någonsin haft det men jag gör det bara för att, antar jag..

hade.

(finaste bebisen ska hete olle)

there´s gotta be somebody for me out there

ojdå, nu har jag glömt att blogga igen. hade iallafall en sjukt trevlig visit i ktown i helgen. idag har jag julpyntat i min lägenhet eftersom jag är så händig av mig. imorgon börjar jag en ny kurs. palla. men nu ska jag iaf börja blogga igen.

hade.

(just det, ett grattis till D & C som fått en bebis!)

RSS 2.0