du sa du behövde tid och du hade tid

igår var jag ledig och bestämde mig för att genomföra en storstädning av min lägenhet. dvs diska undan allt mög jag inte orkat, damma och dammsuga. så då går jag runt i mina jogginyxor och nån gammal t-shirt jag sovit i och ser allmänt ofräsch ut. under hela tiden jag bott här har det aldrig ringt på dörren. men nu, när jag såg som värst ut, ska det ringa två gånger! först någon komstymnisse från ett elbolag och sen nån underlig människa som undrade om inte majlis bodde kvar.

på kvällen gick jag i vart fall på fotboll och kollade på häccken. blev en 0-0 match, så det var inte mycket att hänga i granen.. men åter fick man lite mat på vip-sektionen iaf!
gårdagens kändisspaning blir i form av teddy lucic och tobias hysén som var och tittade på sitt gamla lag. fräckt värre.

nej nu ska jag till skolan!

hade.

som en sten

jag ska nog sluta titta på esc. det är bara skit alltihop. jadå!

en rolig sak. jag har inte ätit någonting på hela dagen, förutom lite godis. och jag är fortfarande inte hungrig. men jag tror jag bör äta något ändå. trött är jag också. helt matt i hela kroppen, och jag vet inte varför. jag vill bara ha sommarlov nu, men har fortfarande två tentor kvar. fan också!

hade.

jag gör ett misstag och jag gör det med flit

så nu är jag nyss hemkommen från faster. vi har varit ute och gått i både slottskogen och botaniska trädgården. riktigt gött väder var det, så det va hur skönt som helst. så fick man lite riktig mat också, som alltid.

nu ska jag snart hem till sofia, där vi ska titta på esc. detta är första gången på tre år som jag inte ser den tillsammans med tjejerna i nv3a, så det känns skitskumt.. men ska väl bli trevligt ändå!

hade.

vi ska spela svåra och aldrig längta hem

varenda gång jag är på hm i kompassen gör jag likadant. jag går till fel rultrappa. jag går alltså spontant till den som går uppåt istället för ner ett plan som jag vill. och varenda gång får jag låtsas som att jag skulle bortåt den rulltrappan för att titta på något. men, det roliga är varenda gång jag är där så ser jag folk som gör likadant och sen säger att de alltid gör så. det naturliga är att välja rulltrappan till höger, men det får man inte här. jag vet inte hur dem har tänkt, men det är lustigt. och det är faktiskt lika roligt varje gång folk kliver på fel.

okej, ikväll är det i alla fall en lugn kväll med sällskap av mig själv. så nu ska jag nog ta en bit kladdkaka och kolla på talang eller nåt annat mög. och kanske jag ska se oceans eleven för sjuttioelfte gången också.

hade.

vi ska va fria, men varför och från vem?

okej, jag tyckte detta var lite fräckt. satt och tittade på grey´s anatomy igår och alldeles i början av programmet började det spelas en låt, av lykke li! det tyckte jag var roligt, eftersom hon inte är så jätte stor än... eller? jag sitter kanske och hittar på nu, men visst är det lite coolt?!

idag skulle vi ha gruppövning och på nån vänster lyckades jag hamna i gruppen tidigare, så jag gick bara en timme i skolan idag. inte über-ansträngande om man säger så. efter vi var färdiga där hoppade vi av och gick en runda på stan. jag skulle checka in en bikini jag sett i k-stad men som inte fanns i min storlek. och givetvis fanns den inte i min storlek här heller. jag menar HALLÅ, ser jag ut att vara en strl L?! nej, skulle inte tror det!

hade.



vem vill ha stolthet, när man kan få den man vill ha?

gah, vad tråkigt det är just nu. ja pallar inte plugga mer, så jväla tråkigt. kan någon ge mig sommar, nu tack! idag hade jag i vart fall min sista föreläsning innan min tenta om 2 veckor.. jag vet, sjukt att jag redan haft den sista men vi har lite labbar, gruppövningar och sånt mög kvar också innan inläsning.

i övrigt händer det inget. det mest spännande var när jag igår var på coop och handlade och såg till min förvåning att runda bords är tillbaka! mitt bästa smör! när jag sa det till mamma sa hon att hon redan visste det. what is up med det? hon vet och säger ingenting till mig! dåligt.

nej jag är inte intressant just nu så feel free att säga det.

hade.

i love europe

gårdags-kvällen spenderades hemma hos dessan som fyllde 20 år. och vilken trevlig kväll det blev. jag har saknat nv3a. det blev som vanligt lapplekar, fotbollsspelande och dans till christer sjögren. sen in till stan och ett väldigt bra besök på banken, om man bortser från att jag fick en öl hälld över mig,

idag har jag inte varit mycket för världen, men det är nog ingen förvånad över. det var en knasig kväll.

     



It's a good thing tears never show in the pouring rain

nu sitter jag här och väntar på faster som ska komma och hämta mig vid klockan 6. då bär det hem till skåne över helgen!

och till alla er som har glömt, så har jag namnsdag idag. egentligen är det en väldigt fånig dag. ska jag fira att jag har ett namn eller vad? det är ju inte ens alla som får ha sitt namn i en kalender, hur rättvist är det? alla får ju ha en födelsedag. men hur som haver, så är det många som kommit ihåg mig ändå och först ut var mor min. nej, nu ska jag packa ihop det sista.

hade.

forgotten

jag har ju glömt! trots att verkligen alla andra har kommenterat detta så måste jag också; min bästa ska spela i EM! ja, henrik larsson såklart. nu tror ni att jag bara säger att jag tycker om honom för att han ska va med där, men så är det icke! har någon av er haft en poster med honom på sitt rum? nej, jag trodde inte det heller. han har alltid varit min favorit, även med sitt snajsiga rasta hår a´la VM 94. så det så.

hade.

image64

It's a cruel thing you'll never know all the ways I tried

okej, matchen i måndags. häcken vann och det var väl huvudsaken, även om jag tycker tränaren får tänka om lite..
men i vart fall, faster hade vip-biljetter från hennes jobb så i halvtid gick jag, dave och jensa bort till vip sektion där det tydligen skulle bjudas på mat och dryck. och shit pommes, det gjorde de verkligen! värsta buffen med mat och bröd och olika drycker. sen hade de kanelbullar, kakor, kaffe och frukt, ja allt helt enkelt! de andra två tog ju i princip av allt medan jag begränsade mitt intag. man behöver ju inte ta bara för det är gratis kände jag. men har man ett vip-kort nån annan match så är ju rekomendationen att inte äta nånting innan man åker dit!

imorgon kväll ska jag åka hem till skåne med faster, eftersom en viss person fyller 20 i helgen! ska bli riktigt snajsigt att få umgås lite med nv3a igen.

hade.

It's a hard thing, faking a smile when I feel like I'm falling apart inside

teatern i lördags var väldigt bra! vi satt bokstavligen talat uppe på scenen och såg på den. så skådespelarna kunde därmed aldrig lämna scenen, utan va hela tiden delaktiga på något sätt. svårt att förklara, ni får helt enkelt gå och se den!

sen på söndagen träfade jag åter fastrar, farbror och kusin på en liten åktur på älven. vi tog älvsnabben ut till klippan (nej inte klippan i skåne, hade blivit lite långt) och gick en runda där. sen tog vi båten tillbaka också. lyckades bli aningens åksjuk trots en inte allt för lång tur.
jag nämde för sara idag att jag tyckte det var roligt att man kan åka både buss, spårvagn och båt på sitt kort här i uppe. då skrattade hon lite åt mig, men herregud sånt är inte jag van vid! men måste glädjas åt de små sakerna i livet.

idag gick jag i vart fall bara en timme i skolan. och då satt jag mest och va tyst medan alla andra diskuterade. det är sånt jag tycker om att göra! sen ikväll ska jag och titta på när häcken spelar.

hade.

go

nu har jag precis gjort mig färdig för att åka hem till faster. ska va där ett tag innan vi åker iväg till mölnlycke för att se kusinen spela sin avslutningsteater. kommer säkert va bra, som alltid. got to go!

hade.

gravitation

under dagens föreläsning informerade vår lärare oss om att syrgasmaskerna i flygplan egentligen inte fungerar. "det är bara för att lugna sig innan man svimmar", sa han. detta på grund av att det inte finns någon skillnad i partialtrycket där upp. det kändes jättebra att höra nu när jag ska flyga för första gången på 14 år. MEN, sen sa han också att om om planet sjunker så kommer ju partialtryck så småningom att uppstå och då funkar de. så allihopa ni behöver inte vara rädda, när planet väl har börjat störta, så kommer de fungera!

hade.

image63
"Jag kan flyga, jag är inte rädd"

badlands

idag var återigen en väldigt fin dag. så efter vi slutat skolan vid tolv åkte jag hem och käkade, sen gick jag sofia och sophie ut en runda. och ingen liten runda för heller! vi gick neråt lindholmen först (jaja, fantisera var det är om ni inte vet) och satte oss ett tag vid älven och hade det gött. sen gick vi vidare mor eriksberg och sen rambergsvallen och hem. allt som allt tog detta cirka två timmar och vi gick väl i cirka en och en halv då. snacka om att jag var helt genomsvettig och röd i huvet när jag kom hem. så en kalldusch satt väldigt fint då!

hade.

jag måste ändra nåt, vakna upp ur min feberdröm

okej, en veckas frånvaro. jag har varit hemma i skåne där jag bland annat hann med att åka till lund och fira valborg, lekt med mina vänner och gått på fotboll. och framförallt så fick jag tyvärr plugga till min tenta som jag hade idag. lite surt att det va minst frågor på den stora delen som jag kunde som rinnande vatten. menmen, vi får väl se hur det går. hade verkligen varit skönt att få den avklarad!

förresten, någon som så fotbollskväll/kobra igår? haha, så sjukt roligt va de när de hade bytt tv program. då fick man se sladjan intervjua om konst och chris om teater. värsta crazy!

hade.

RSS 2.0