hon är bra

igår va jag  anna och hälsade på mormor i yngsjö. hon hade lagat middag till oss. det va första gången sen i torsdags som vi åt riktig mat, haha. hon är bra min mormor. det har verkligen varit katastrof sen m & p åkte. jag har aldrig ätit så mycket onyttigt på så kort tid i hela mitt liv! jag kommer fasen rulla fram när dem väl kommer hem. jag undrar bara hur det blir när jag snart ska flytta hemifrån. jag måste lägga band på mig själv! nåja, borde kanske äta frukost nu..

hade.

han är bäst

jag vill tillägna detta inlägget till MacGyver. när jag vaknade imorse va han på tvn. jag hade redan sett det avsnittet men det va skit bra. vem vill inte se en psycho man med psycho röst som jagar MacGyver med en eldspruta? (va inte oroliga, han tog sig ur knipan, som vanligt. bland annat genom att klättra upp i en telefon stolpe skära bort lite isolering och skicka morsesignaler på telefonlinjen. som tur va kunde en gammal gubbe morsesignalerna- som råkade pratat i telefon vid det tillfället!)
Slusats; om jag någon gång vill bli jagad av en psycho mördare, vill jag bli det tillsammans med MacGyver.

och just det jag såg på ebba och didrik igår. haha, är den serien bäst eller vad?!
- I looove you, I loooove you, not just philosophical. I love you so, i love you so, watch out for the other guy, uhu

hade.

image6
image5


jo för det är jag!

okej, jag kom nyss på att igår när min mamma ringde hem så är jag relativt säker på att hon sa att jag var en "duktigt flicka". ehhhh okej. detta föranleddes av att jag berättade att jag hade stekt bacon och rostat bröd till kvällmat medans anna hade köpt sin på stan. jag är så himla bäst verkligen! det var en sådan avancerad måltid. nej nu börjar faktiskt ebba och didrik snart. let's go back to the nittiotal!
kvar är bara frågan; vad blir det för mat? (som fresten är världens bästa mat program..)

här är en bild på mitt mästerverk (som ser sådär lockande ut, haha);
hade.

image4

jodå

nyss hemkommen från jobbet. inte så farligt för att va långlördag faktiskt. igår va D och M här och vi titta på en film starring eddie murphy, eddie murphy och eddie murphy. helt okej film faktiskt för att va en komedi (som enligt min mening är jädrigt svåra och verkligen få roliga). kanske blir det film ikväll också.

hade.


jag gör som mina föräldrar säger

inatt/morse började spöregna här hemma. det första jag tänkte på var att "nu kommer det nog regna in i uterummet".. kanske ja skulle gå upp och kolla, pappa sa ju faktiskt till mig. men hey, hans vattensamlaranordning va ju faktiskt uppe på ett ställe. så det är nog ingen fara. jag sov vidare.
jag gick upp och kollade när jag vaknat igen, sagt och gjort, det hade regnat in. men som tur va hade det mesta blivit uppsamlat i baljan, så det va inte så mycket och torka upp. jag gjorde även som min mamma sagt och vattnade tomaterna, med regnvattnet (två flugor i en smäll). nu ska jag snart till jobbet med först ska jag få tag i mickie-d.

hade.

haha

okej, satt nyss och läste dessan gamla bloggar. jag grät nästan av skratt när jag läste denna. ja, jag vet att ingen kommer förstå det, men det skiter jag i, för jag tycker det är roligt.

Mån 23 jan 2006 20:35
Aldrig en riktig vinter utan pulka med Fia. :) Sjukt roligt har vi varje gång.. Ikväll va det ju rena värmen, bara(!) 7,6 grader minus.. Konstigt bara att bussarna bara åkte åt ett håll. :)

Lite skoj (bara du och jag förstår Fia ^^):

D: -NEJ, jag vill inte, jag vill inte!
S: -AAAHHHH! (rikitgt panik/tjejskrik)

D: -Jag trodde att jag såg en stjärna men det var bara ett flygplan.
S: -Vill du se en stjärna, se på mej!
D: -Haha, den va det en gubbe på ålderdomshemmet som sjöng för mej när jag jobbade där..

D: -Ska vi åka in i björken?
S: -Ja det gör vi, jag ska bara göra mönster i snön.
D: -Men Sofia, jag menade inte det.
S: -Det gjorde jag!

D: -Nu tar vi den! Den ser brantare ut, lite roligare och lite mer vågad.
S: -Men öhh, vad porrig du låter!

D: -Förlåt, jag va bara tvungen att göra det. E du okej?
S: -Vad va det här för ställning? Aj vad ont det gör!
D: -Haha den måste vi ta med!
S: (asgarvar)

S: -Nej!
D: -Vad e det? Har du fått snö?
S: -Nej jag tror inte det, jag e rädd för dej!

D: -Om jag dör nu så får du hälsa alla att jag älskar dom.
S: -Jaja!
D: -Och du kan få ärva mitt kopennskrin.
S: -Nej men detta ska du väl överleva.

S: -I take mine polka.
D: -Det e faktiskt ett tefat..
S: -Ehh, samma sak.
D: -Same shit different name!
S: (värsta jätterapet)

S: -Titta jag ser ut som tuocker när jag har mössan så här!
D: -Tuocker!? Vem e det?
S: -Toker, du vet!

Hoppas inte den gamla tanten ringde polisen, åhh vad skoj det hade varit! ;D

ja, jag va bara tvungen!

hade.

sicksicksick

sjukaste dagen på jobbet idag! inte nog med att vi hade sjukt mycket att göra (vad sägs om en beställning på 7 ost/skinka baguetter och en räksallad baguette av galna tyskar), utan vi skulle givetvis ha påtända gäster som låste in sig på toaletten. hennes lika påtända sambo försökte få ut henne men hon vägrade. vi fick dyrka upp låset med en skruvmejsel men hon vägrade ändå gå ut därifrån. hennes sambo gick in där och då börja hon skrika att han slog henne och att vi skulle ringa polisen, vilket han inte alls gjorde. då fick han nog och tog alla hennes kassar och sprang ut därifrån. då börja hon gorma om att han stal hennes grejer. då fick bossen säga till henne att hon skulle vara ute därifrån inom 30 sekunder, men hon vägrade fortfarande. vi fixk då ringa polisen, och vi sa till henne att vi gjort det, vilket ledde till att hon då satte sig och tog en glass istället. tiden gick och polisen kom aldrig. som tur va gick hon tillslut frivilligt när vi skulle stänga utan att polisen ens visat sig. när vi nästan ska gå från jobbet ringer polisen och frågar snällt och vi fått ut damen från toan än. det var då över en timme sen vi ringt dem, men jag svarar att det har vi och allt verkar va lungt hos polisen igen.
en händelserik och intressant dag kan vi väl sammanfatta det. nu väntar jag på att M ska ringa (som jag stötte på på willys för 45 min sen :)) om hon inte hinner glömma det. jobb imorgin också, men sjuk slappe tid då.

hade.

lönlöst

det här inlägget har ingen som helst betydelse. det läggs bara upp för att det ska läggas upp. idag har jag nämligen inte gjort någonting! (okej jag var och kollade på fotboll i everöd, men det finns inget att berätta om där heller) så jag får väl helt enkelt berätta att jag ska jobba nu torsdag, fredag, lördag. fasen att jag fick hoppa in på lördag, jag hatar långlördagar, men jag är i desperat behov av pengar just nu!

hade.

en tripp till växjö

idag åkte jag och ännu till växjö och jag kom precis hem igen. resan var egentligen onödig kom vi fram till, eftersom ingen av de grejer vi skulle fixat där, gick och fixa. Men iaf så stannade vi i älmhult på ikea på vägen upp, och köpte lite grejer som jag verkligen är i behov av nu när jag ska flytta. I växjö var typ det enda vi gjorde att byta glödlampor och handla på willys, haha. Men det va en trevlig dag ändå, bortsett från alla usla förare som inte kan hålla hastigheterna och som jag lyckades hamna efter heeeeeeela tiden på vägen hem.
Ledig imorgon också, väldigt najs.

hade.

måste vara två

Har du hört om han som ränner på stan
och är på jakt efter varma händer
Har du hört om han som alltid kommer fel
hur han än stämplar och eftersänder
Han säger: Allting går att leva på
men man nästan måste vara två


nu sitter jag och fördriver min tid framför datorn till jag ska ta tag i mig själv och köra till åhus. och imorgon blir det eventuellt växjö, om vi har nån bil...

hade.

nu är den sedd

okej, nu är hp sedd. den var bra men måste säga att jag va lite besviken för att de tagit bort så många grejer som är med i boken. okej, nog pratat om honom nu.
idag kommer S hem till mig. fett najs. till dess ska jag bara slappa och äta toblerone. kanske en sväng till willys också, men M jobbar säkert ändå inte, som alltid när jag är där :)


hade.

jobbigt värre

idag har jag äntligen tatt tag i att skriva mina tackkort till studenten. Jag skrev dem, klistrade på alla bilderna, skrev alla adresser (och letade upp dem jag inte hade) och la ner & stängde igen alla kuvert. tro mig, det tog längre tid än vad det låter som.  men nu är det gjort i alla fall. nu ska dem bara skickas, och hoppas på att dem inte försvinner någonstans på vägen.
snart hp.... wiiieee.

hade.

image3

kom nyss på en sak

jag skriver väldigt ofta att jag är trött i denna bloggen. kanske jag är kronisk trött som E påstår. ville bara reda ut att jag inte alltid är trött. (bara ganska ofta..)

hade.

det är inte okej

nej, det är inte okej att spela musiken heeeeela natten så att andra inte kan sova. men mina grannar tyckte dock att det var okej vilket resulterade att jag kolckan halv 3 fick gå ut i tv-rummet och lägga mig i soffan. där fick jag äntligen lite sömn innan jag halv 6 masade mig tillbaka till min egen säng -------> att jag är trött nu.
MEN, ljuspunkten är idag är att jag ska se hp på bio. wiiiiieeee. i löve hp. 

hade.

image2

ett äventyr

ikväll blev det lugn kväll med äventyrsgolf med j, c och v. jag var rääätt så dålig, men icke värst! AS mkt att göra på jobbet idag, så jag gick bara till vm innan jag åkte hem igen :) dessvärre kunde jag så inte träffa sannis ikväll, men jag hoppas det blir en annan dag istället.
 
hade.

okej sofia..

..vad gör du? jag sitter nu helt seriöst och funderar på att boka upplagan av den sjunde Harry Potter boken, som ett annat HP freak.. Det är två dagar kvar och jag har inte ens läst ut sexan.
Seriöst, rädda mig.

hade.

hälsade på mina vänner idag..

..på jiingijamboriin. Eftersom dem kom till mig och fikade var det inte mer än rätt att jag ärade dem med ett besök. Jag kan bekräfta att lägret är ganska stort. Enormt stort faktiskt. Blev en tripp i shoppen också, som även den var stor och den blev lite handlande för alla faktiskt. Sen begav det sig till Yngsjö där vi träffade morbror, moster, kusin m tjej. Hemma igen och jag va as trött. Det positiva var dock att idag fast det glass strutar på Ottos :)
Imorgon blir det jobb igen, och säkert många scouter där!

hade.

jiingi

Ingen är där dem ska vara

Okej, jag fattar att det är mycket folk i Kristianstad nu när allting händer samtidigt med bitch-handbollen och scoutlägret. men då ställer jag mig frågan; varför håller dem sig inte där?! Varför är inte scouterna i Rinkaby och handbolls-spelarna i Åhus? Måste dem åka in till stan och fika? Seriöst, är man på scoutläger ska man leva vildmarksliv och inte åka till stan och dricka kaffe och äta glass.
(Ja, det kan hända att jag skriver så här för att det va mycket och göra, asvarmt och för lite personal idag på jobbet. Men bara kanske...)
Imorgon blir det säkert en lika rolig dag som idag.

hade.

På bitchen

Men om jag skulle skriva något om mitt liv också kanske..
Idag va jag på bitchen med min familj (-anna). Det va sketa kallt! Seriöst kunde vinden varit kallare?! Och varför var molnen tvugna att vara precis över hanöbukten?! Hade dem bara flyttat sig lite hade det varit perfekt väder! Så det blev defenitivt inget dopp i havet, då jag satt mestadels av tiden invirad i min handduk i en brassestol.
Till råga på allt va Ottos glassstrutar slut när vi kom dit..
Well well, nu är det jobb som gäller tisdag, onsdag, fredag, lördag. Så ingen mera bitch för min del. ( Men kanske lite bitch-handboll möjligvis..)

hade.

Ett som ingen fattar...men såå bra.

Jag är ett glashus och du en sten, men det är jag som försöker se igenom dig.


(JA, det kommer komma många L.W citat framöver. Men dem är ju så klockrena)

hade.

Nu är det gjort

Nu är jag en av alla dom som skaffat webblogg. Man kan ju inte vara sämre än nån annan.

YES, nu kommer en blogg där hon säger precis ALLT vad hon tycker och tänker. Nej tyvärr så är det inte. I så fall hänvisar jag er till Katrin Zytomierskas blogg http://www.stureplan.se/blogs/katrin/ Den coolaste bruden i stan (eller sthlm iaf). Inga hämningar där inte.

Vi ses i något annat ointressant blogg inlägg om mitt liv.
hade.

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0