Old mcdonald had a farm

haha, såg nyss på Boston Tea Party på datan och filip & fredrik va i kristianstad. De skulle testa hur bra det gick att ha elefanter som husdjur. Så de gick med två elefanter i koppel utanför idrottsplatsen. En slet sig och skenade mot människorna vid idrottshallen och gick sen lös på vägskyltarna! haha, det va det roligaste jag har sett. hade nog dött om jag varit där då. Kolla in det!
www.aftonbladet.se/nojesliv/filipochfredrik/article1323197.ab

Nu är klockan 20.10 och jag är asus trött. Så blir det när man börjar åtta två dar i rad!  Men imorgon är det åter gössig sovmorgon, yes.

Förresten är ni usla på att kommentera. Jag ställer ju konkreta frågor så hur svårt är det och svara?! (Se, där kom en fråga till.)

hade.

De hjältemodiga

igår vid matbordet tog det upp det faktum att man säger ETT CHOKLAD i skåne. Här säger man en choklad, vilket låter helt sinnes!! Jag tog upp det i skolan och även där var de negativa förutom Sofia hbg (såklart). Sophie hävdade att man varken sa ett choklad eller en choklad man va tvungen att va mer specifik annars fattar man inte vad någon menar. Klart man fattar om man inte är helt rubbad! Följdfrågorna om vad exakt vad för choklad kommer ju efter man sagt det så klart!
Visst sören heter det ett choklad?!

(Min syster ringde nyss och sa att någon skrek i huset och undrade vad jag skulle göra. Efter några förslag sa jag "låt dem dö" och då la hon på. Whooops annie det va inte meningen!)

hade.

Såklart

okej jag ska försöka sammanfatta lite av vad jag inte orkat innan.
i torsdags va alltså pappa här uppe på konferens. så jag och faster träffade honom och hans arbetskamrat på heaven 23. det vill säga baren/restaurangen på 23:e våningen i Gothia Towers. Snacka om bra utsikt! Fick lite svindel i "turisthissen" som faster kallade det, där det va panorama fönster ut. Nästan värre än eifelltornet... okej inte riktigt. Iaf så drack vi lite där och käkade lite räkmacka. (Japp, ni läste rätt, Sofia åt också räkmacka!) Det va faktiskt ganska gott. Tyvärr hade inte Liseberg sina lampor tända eftersom julmarknaden inte va öppen, annars hade det blivit en megawiev över hela området. Sen åkte vi vidare till deras hotel, som va Elite Plaza. Ja man kan ju undra varför de bodde på ett så fancy hotell, men så va det iaf. Där hade det precis varit en modevisning och de väntade på en övveraskning. (Vi passade in sådär bland uppklädda människor med champagne). Så ut kommer Jean-Pierre Barda och presenterar Mr.T. En sångare från Chicago som han själv sa. Ska nog lyckas hitta ett youtube klipp på det. Sen gick vi ner på Bishops Arms och pappa och kollega drack öl. Och rätt va det är när kollegan lyfter på glaset lossnar hela botten och ölen bara forsar ut. det såg så roligt ut när han förvånad satt kvar med ett halvt ölglas i handen! Men en jätte trevlig engelsman som jobbade på puben gjorde allt för att kompensera oss. Japp det va den korta sammanfattningen om det...
I fredags tog jag det lugnt och i lördags tog vi en tripp till Bergsjön till kusinen som fyllde år. De hade väldigt fin lägenhet och det va lika roligt som vi brukar ha det.
Ja jädrar det blev ett långt inlägg,,, men skit samma.

hade.

image40


well I'm just a girl

HELVETESJÄVLASKIT är allt jag har att säga om denna dan. den har varit piss från början tillslut. Vill tillägga att det är därför jag inte tittar på idol. Folk röstar ju på de knäppaste människorna istället för de som verkligen kan sjunga och RÖRA SIG PÅ EN SCEN.
Igår va en händeslerik dag. Men jag varken orkar eller vill skriva om du nu för jag är så förbannad.
Imorgon blir det kalas i Bergsjön, det är det enda positiva jag vill skriva idag. ha ett underbart liv.

hade.

goddamnit

Andypanda va nyss lite bölig för han hade överskottsenergi och hade inget att göra. Han sa då att det hade vatt gött med lite Wii. Jag undrade vad vitsen med det spelat va. Jag menar hur kul är det att spela bowling utan bowlingklot. Det kan ju gå hur fan som helst! Men såklart hade Mr.Svar-På-Tal en förklaring till det som alltid. Iaf så sa han sen att det va bätte än nåt sånt där jävla singstar skit... Jag undrade om han läst mitt föregående inlägg, men så var icke fallet. Så då får jag väl pröva det jädrans Wii, vem vill ha äran att bjuda in mig?

Vet ni förresten hur sämst jag är på att plugga. Jo, sämst i heeeela världen! Är det något jag önskar mig i julklapp så är det lite självdiciplin. Tror ni Rusta har det? Eller kanske Hornbach?

hade.

The Black Pearl

helgen spenderades då med en snabbvisit i kristianstad. fick skjuts ner med faster då ja. på fredan var det bara en snabbis hemom med ombyte så faster sedan kunde skjutsa mig till söder där det vankades singstar. vi begav oss sedan till biljard där det va oväntat roligt, då man träffade lite folk man känner. (kanske ej så ovanligt i krstd, men ändå)
på lördan blev det upp och åka till stan en sväng. träffade sedan D och fikade med henne på teapot för första gången. planen var att lära mig dricka te, men det gick sådär...
på kvällen blev det en kort middag för min del för senare skulle det bli bio med S. vi såg stardust som (även den) va oväntat bra. kan rekommenderas. lite sagan om ringen möter harry potter över den.
och sen va min visit i krstd över. vart astrött på söndan då det inte blivit mycket sovande i helgen.
på efterfrågan kommer lite bilder från mitt nuvarande boende.

hade.


image34
fin utsikt från mitt rum va?

           

Two souls

jag och jensa kollade på jönssonligan på mallorca idag. säga vad man vill, men lite roliga är de..
imorgon blir det en föreläsning, hem till tuve direkt och sen beger sig jag och faster till skåne. alltid lika kul att komma hem. men av någon anledning lyckas jag nästan alltid boka in mer grejer än vad jag hinner med..
men denna filmen har ju världens bästa prolog eller? (ja jag lägger upp mycket youtube men det är bara för att jag kan. lessnar snart, garanterat.)

hade.

För vem kunde någonsin lära sig att älska ett odjur?




Alla heter Glenn i Göteborg

för att förtydliga (?) lite från fotbollsgalan kommer här två klipp. det har ju konstigt nog mycket med hyséns att göra. jag vet faktiskt inte varför.
frågor:
1. varför flippar tobbe hysén nåt så otroligt? hur mycket hade bengan druckit?
2. ingen fråga på den. bara jävligt roligt.

hade.




You can only ever die in two arms and I like yours the best

idag va jag då och tittade på den andrahands lägenheten jag haft på gång. den va hur fin som helst, helt perfekt läge! så jag tackade så klart ja och om allt nu går som det ska (verkar ju inte göra det med mig och lägenheter alltid) så blir det inflyttning i januari. Då är ni alla hjärtligt välkomna!
pratade precis med M på msn. har inte pratat med henne på evigheter. gah, jag vill åka över och hälsa på henne. när ska vi göra det dessan?
imorgon börjar jag tiiiidigt. klockan 8. vilket betyder att jag måste ta bussen tjugo över 7. fy fan va jobbigt säger jag bara! har blivit så jädra slapp med alla dessa jag-börjar-kvartöverett-dagar. nåja får försöka sova lite tidigare idag.

hade.

You're a canary, I'm a coalmine

okej så här kul är det. i söndas gjorde jag ingenting. då snackar vi NADA! ja det va ju sådär kul faktiskt, men jag va så jävla trött så jag palla inte med nånting.
idag var det fotbollsgalan på tv. vem älskar inte zlatan. "jag har gott om plats" hahaha. tänk er zlatan, helena, micke p och sanna l boendes i ett hus tilsammans. och självklart är igor och maximilian bästa vänner! sen va ju david och peter för jädra roliga också ska tillägas. vilka klockrena imitationer!
sämst va när marta fick fotbollskanalens pris. vem f-n röstar på henne?! då kan man lika gärna ge till kalmar.
etfersom andypanda rekommenderade detta klippet är det inte mer än rätt att jag lägger upp det. så här bra är han på beachvolleyboll. enyoy!

hade.

Samson

jag har fått en tendens av att behöva gå in på internet så fort jag kommer hem, hur sent det än är. det är pretty sjukt. igår kom jag hem klockan tre från torslanda, där jag förövrigt hade en väldigt trevlig kväll med några tjejer från klassen. snacka om att de hade fina hus där ute. där vi va hade de typ världens största soldäck med fete pool. seriöst däcket va stort som en dansbana om inte mer. sick alltså. iaf så satte jag givetvis på datan när jag kom hem, och det enda som hindrade mig på att göra något var att internet inte funkade. så jag började lägga en hjärter istället. idag har jag förrseten vatt på stan med faster och fia och sedan ätit middag där.
ska kolla på lägenheten på tisdag förresten och tydligen skulle någon annan spekulant också det. men jag har som tur är första tjing! well well, ska läsa lite bloggar och äta lite godis och sen sova.

hade.

DANGER!



aha, jag har lärt mig detta! det var verkligen uuuubersvårt!
"aahhhh, salmon skin roll" hahahahahahaha

hallelujah

helvete mitt aslånga inlägg jag skrev har försvunnit. nu blir jag jävligt förbannad! palla skriva om allt. aaaaaaaaahhhh!
nu tänker jag summera lite mer istället, så get over it.
idag snoozade jag i en timme. det är inte okej! speciellt inte om det är mellan 10 och 11 på morgonen.
nu har jag en andrahands lägenhet på gång igen och nu menar jag det. ska titta på den i nästa vecka tillsammans med C. Tur att hon och Da (nöjd dessan) håller utkik åt mig! Ligger bra på hisingen och inflytt i januari isf.
jag har börjat på en ny kurs i kemi. den suger lika mycket som den förra om inte mer.
i helgen blir det middag med några i klassen (nya klassen inte the one and only KLASSEN) och sen får vi se.
okej detta blev jädrit mycket kortare, men palla.

hade.

så här engagerad va jag idag på föreläsningen..

image33

Thanks for the memories, even though they weren't so great

okej, vad ska jag börja skriva.
jo jag kan berätta at det blev 3-3 i kik matchen. sådär kul, men hey jag fick iaf sitta preciiiiis bakom avbytar båset, endast ett plexiglas imellan. sen blev det då tillbaka färd till gbg i torsdags. tror fan att de har ersatt mitt jävla x2000 med buss til halmstad! väl där fick jag vänta i typ 45 minuter för att sedan hoppa på ett jävla öresunds tåg som va totalt fullpackat. jag fick sitta så man stirrar ut genom föntsterna hela tiden, ni vet där man ställer barnvagnarna. jag va framme en timme och tjugo minuter efter jag normalt sett skulle! jävla sj, här bokar man för att det ska gå snabbt och man ska ha en plats att sitta på. jag som hade tänkt plugga till tentan på tåget också, så nu skyller jag på sj för min tenta inte gick bra... (satt by the way med den i 6 timmar)
iaf så flyttade jag till tuve igår. jag hade tänkt bo i hela göteborg innan jag skaffar egen lägenhet. sen på kvällen va jag på halloween fest hos en i klassen. den hade sina bra stunder och defenitivt sina mindre bra.. snacka om att jag va trött när jag kom hem. dock hann jag med att starta datan och betala en räkning som skulle va betald i lördags som jag lyckats glömma. ganska skickligt av mig om jag får säga det själv. nej, är det något bra på tv nu?

hade.

RSS 2.0