jooodå

SÅDÄRJA ALLIHOPA! då är mardrömstentan över. eller över och över... den är gjord iaf. kändes okej så nu är det bara att hoppas på det bästa. nu bär det hem till skåne i några dar. men när jag är tillbaka i götet igen kommer jag även tillbaka hit!

hade.

det var vi som stod för skratten, det var vi emot rubb och stubb

idag har jag varit ledig som vanligt, så det blev en del plugg. men när jag tog en paus satte jag på min stereo och jag visste att det fanns ett kassetband i det. lyssnar lite på det och där är massa gamla låtar. men framför allt är där en inspelning från radion. en klassisker när min syster var med och tävlade en morgon! vad hette det programmet nu igen? i vart fall så svarade hon rätt på vilken av kungabarnen som var född ett visst år. då kommer det en massa fejkapplåder och efter cirka tio sekunder skriker hon "JA"! lite slow men det gör ju inget. så hon vann en singel (med valfri artist?). tänkt om någon skulle vunnit det nu.. nej tack hade vi sagt till det. vi har internet.

i alla fall så har ju mina grannar varit jobbiga med sin musik from time to time. men det har inte varit några problem på jättelänge, fram tills nu. seriöst, spela inte er fucking jävla hiphop musik klockan elva en onsdag kväll. det är inte okej. deras bas bara dunkar konstant. dem kunde väl iaf spelat nån låt som man kan..

nej, låååång dag i skolan imorgon, med föreläsningar om hjärtat. så nu ska jag försöka sova.

hade.

freak out

så, efter mycket velande igår av mig själv så bestämde jag mig för att gå ut med några i klassen. åkte hem till karina som bor ganska nära mig. där blev det mycket diskuterande och tequila-shottande. sen åkte vi inåt stan där vi först gick in före hela kön på bryggeriet av någon anledning. sen gick vi och käkade kebab eftersom det egentligen är lagom roligt på det stället.
vid ett hade över halva styrkan fösvunnit av diverse skäl så då mötte jag och H upp sophie med crew. så gick vi till valand och shakade loss tillsammans med mycket tvivelaktiga människor. kom väl hem vid halv fem på morgonen, något trött. så idag lovar jag att jag har mått som jag förtjänade. hade dock en tvättid som jag duktigt nog klarade av att genomföra.
imorgon är jag åter ledig, vilket jag känner är sjukt behövlig. inte minst för mitt pluggande.

hade.

det var vi som brann i natten, du och jag som sprang mot allt

pjuh. min födelsedagshelg var bra med en massa firande de flesta dagarna. gössiga presenter fick jag också!

nu har jag gått i skolan 3 dagar denna veckan och det räcker gott och väl kan jag berätta. fy fan vad jobbigt det är med massor av föreläsningar på en dag! eftersom vi har såna fete-långa luncher varje dag har vi börjat med något mycket trevligt. nämligen spela kort på rasten a´la högstadietiden. blir mycket sjuan men igår spelade vi också plump. jag är fan asdålig på det spelet men lyckdes spela upp mig till en tredjeplats av sex möjliga.
nu har jag ledigt i fyra dagar och jag vet inte riktigt vad jag ska roa mig själv med. eventuellt blir det utgång på lördag om jag inte gör nåt annat. så då får  man kanske ta och gå till systemet innan dess eftersom det är den frågan jag får mest frekvent just nu! nej nu ska jag äta en macka eller två.

hade.

words in the wires

dagen i skolan var världelös. vi hade seminarier där vi skulle ha tittat igenom frågor till idag, som vi sedan går igenom med en lärare i olika grupper. jag vet inte varför men vår grupp verkar inte ha nån tur. förra gången hade vi hon som envisades med att snurra en penna. idag fick vi en brud från turkiet som knappt kunde någon svenska och en icke beundransvärd engelska. underbart.

nej, det enda positiva idag är att jag ska åka hem. fick en biljett från tradera men det kostade 155 kronor denna gången. hade kostat typ lika mycket att köpa en vanlig såg jag, så det blev ju bra ändå.

hade.

drag the dirt in

jodå, så sant som det är sagt. i lördags skulle stina upp för att gå på bokmässan så jag åkte dit för att träffa henne. vi gick till avenyn och åt och sen gick i lite affärer. sen var ju egentligen tanken att jag skulle åka tillbaka till mig och hon till bokmässan. men under tiden vi gick där råkar jag utbrista (efter att ha hört att dem sett jan guillou) "åh, jag vill också gå på bokmässan". stina kommer på att hon har en biljett samtidigt som hon fått en stämpel. så vi åker dit så jag går in på biljetten och hon går in med stämpeln. skit bra! väl där inne är det hur mycket folk som helst och jag höll på att svettas ihjäl. eftersom jag hade ett linne under som jag inte tyckte var gjort för en bokmässa så fick jag behålla koftan på.
rätt vad det är så går vi förbi adlibris försäljning och ser att folk står i kö till en kommande signering. jag läser att det ska vara jan guillou och får direkt ett fnatt och ställer mig i kön. köpte hans nya bok som jag fick signerad "till sofia med hälsning från jan guillou". jag var helt hispig efteråt, har alltid tyckt han var coolish. såg även mark levengood, mia thörnblom och i princip gick in i henning mankell. hur nice som helt var det.
på kvällen åkte jag hem till soffidoff och frallan där jag käkade pizza för tredje gången i mitt liv. de var aningens chockade över detta faktum. söndagen blev lugn och måndagen ägnades för en gångs skull till att plugga.

igår i skolan kom vi dit och fick se två videor. en om djurförsök och en dokumentär om parkinson. filmen om djurförsök visade när det sputade in massa läkemedel/droger i möss för att se hur man behandlar parkinson. de visade den för att vi skulle slippa göra en lab med detta, vilket jag är väldigt tacksam för! jag hade icke kunnat ta upp en mus och sätta in en spruta i den. inte för att jag är emot djurförsök eller nåt, men jag vill inte utföra dem personligen.

imorgon åker jag hem över helgen för att fira min födelsedag!

(långt inlägg, men jag ska uppdatera oftare med kortare inlägg i fortsättningen... tror jag)

hade.

jan
mitt fräscha bakhuvud samt jan guillou

RSS 2.0