I'm just off, a lost cause, a long shot, don't even take this bet

okej, gårdagen var ganska full av händelser. jag gick först i skolan mellan 10 och 12 och åkte sen en snabb runda inom stan och köpte mig ett par skor. när jag kom hem tog jag tag i en del samtal jag skulle ringa. först till min hyresvärd för att lägga in ett litet klagomål mot mina grannar, som jag inte står ut med längre. sedan, efter mycket om och men, fick jag tag i numret till ett apotek i krstd jag skulle höra om sommarjobb med.

sen på kvällen bar till hem till sofia i min klass där vi va några tjejer från klassen som åt middag tillsammans. väldigt trevligt och sjuk god mat! efter det skulle vi ta oss in till stan och tillslut bestämde vi oss för att gå till sticky. där var det verkligen sjukt lång kö, iaf för att vara en torsdag men vi kom in till slut.
men det sjukaste var ändå detta; inne på sticky såg jag tre stycken snubbar som är med i andra avenyn. det är helt sjukt verkligen, den serien förföljer mig verkligen sedan jag slutade upp med att titta på den lika ofta! så vill ni ha inside information om vem som kan och inte kan föra sig på ett dansgolv hör av er till mig, hahaha! hur som helst hade vi väldigt trevligt där, men när de stängde klockan 2 var det bara att pallra sig ut och hitta en taxi. så va hemma ganska tidigt vid halv 3, men man mår ändå som man förtjänar idag.

hade.

du kan väl stirra upp mot stjärnorna så att vi har nåt gemensamt

idag har det varit en jobbig dag, sett i från mitt nuvarande perspektiv. jag hade nämligen en heldags lab från 9 till 5 (eller ja, kvart över 4 eftersom S och jag snabbade på oss). när man inte är van vid det blir det faktiskt ansträngande. fast ännu mer ansträngande är den labrapport vi ska lämna in på detta. och den kommer vi dessutom få poäng på tentan för.. usch, så den måste verkligen bli bra! men, jag är iall fall ledig imorgon så jag får väl hinna med att skriva lite då.

nåja, efter mycket om och men så kommer jag inte fly till skåne denna helgen. så nästa gång jag kommer hem blir till påsk, men jag har kommit på att det trots allt inte är så långt till dess.

förresten så införskaffade jag mig ett headset så nu kan jag äntligen prata med M och D över msn/skype. och med alla andra som också vill för den delen!

hade.

image52
är det inte fint så säg?!

the hand behind this pen relieves a failure every day

jag börjar tro att jag är med i dolda kameran. för nu denna natten mellan lördag och söndag, exakt klockan kvart i fem, började mina grannar spela musik igen. jag menar, skämtar du med mig?! vad tänker dem med egentligen? så i veckan blir det dessvärre jag som får ringa till hyrevärden och klaga.

i alla fall så hade jag ju besök igår och det va himla trevligt. jag fick till och med en inflyttningspresent! melodifestivalen vill jag återigen inte tala om, för jag fattar inte vad det är för spånhuven som röstar. sen har jag gått och blivit förkyld till på köpet.

hade.

champagne for my real friends, real pain for my sham friends

jag vill än en gång säga att mina grannar är litta bäng i huvet. jag antar att ni kommer ihåg att jag har sagt att de brukar spela ganska hög musik vid mindre trevliga tillfällen och igår lyckades de trumfa sig själva. jag vaknar mitt i natten vid så där kvart i fem av en massa dunk. givetvis är det mina grannar som har börjat spela sin jävla musik. okej tänker jag, de har precis kommit hem och vill bara spela nån låt. jag ska inte bli arg än.. men tiden gick och inte fan slutade de spela.. förrän klockan 6! allvarligt, det är inte okej! det måste göras något åt det..

menmen, ikväll kommer det iaf hem lite folk till mig och ser på melodifestivalen. innan dess hade vi också tänkt ut ner och äta en bit på bästa krogen. jag behöver inte säga vilka det är för alla heter ändå som mig utom sophie.. nej nu måste jag göra mig färdig innan jag ska möta folk vid vagnen!

hade.

my heart is on my sleeve, wear it like a bruise or black eye

jag är fast. jag är fast på en ö. eller ja nästan iaf. när jag innan idag konstaterade att "det blåste lite grann" så blev det en underdrift. jag gjorde nämligen tacos till ikväll (alltid taco-fredag) men kom på att jag glömt köpa bröd. så jag fick snabbt bege mig till willys för att köpa, och då konstaterade jag att det blåste "lite mer". jag höll med andra ord på att blåsa bort. och jag gick nyss in på aftonbladet och läste att älvsborgsbron hade blivit avstängd. så okej, jag är inte riktigt fast, men det känns som det. inte för att jag hade tänkt ge mig ut i detta vädret men ändå.

hade.

på nåt sätt ramla vi in i varann

igår kväll både såg och hörde jag mikaela. men hon såg eller hörde inte mig. det va kul! nej men det var alltså över msn och eftersom jag inte har min webkamera här så fick det bara bli på ena hållet. så medan hon pratade fick jag skriva till svar. och sen fick jag en fin guidad tur i huset!

idag har jag gått i skolan länge. och med länge menar jag länge för mig. från 10 till 4 och det va jubbit! men imorgon är det 10-12 igen och sen en skön helg framför sig. snacka om att jag ska sova ut då.

jag skulle skriva något till här men jag hann glömma det, så ni får nöja er med detta tråkiga.

hade.

It seems like my world is falling apart

okej så här är det. jag har varit hemma sen i tisdags och kom tillbaka till gbg igår. så jag har varken haft ork eller tid till att skriva nåt. jag har helt enkelt haft bättre saker för mig. inte minst en jädrans massa plugg inför tentorna idag. och inte att förglömma hade linda sin 20-års fest i fredag. oväntat kul ute, men har man inte varit på stället sen 16+ så kan man ju inte annat än tycka det va bättre!

den ena av tentorna jag hade idag gick bra. för en gångs skulle va det jag som fick stå och berätta svar efteråt. den andra ska vi dock inte tala om. snacka om att chansa sig igenom ett prov där! jaja, den ena ska jag helt klart ha klarat, annars går jag och slänger mig i sjön.

förresten va jag ute och gick idag också med sophie och sofia. (what is up med ut och gå- egentligen?) det blev en runda på långt över en timme, så nu har jag sjuka blåsor på mina hälar! kanske inte så konstigt med tanke på att jag inte har några bra skor att gå i.

sen har jag också fått sms på sjuka tider. eftersom det inte va någon mottagning där jag va i fredags har jag fått sms varenda natt i helgen men de mest konstiga sakerna skriva. och sen såg jag att ett konstigt nummer ringt mig då också, antar det va ditt usa nummer mikaela?

hade.

so long you'll miss me when I'm gone

så imorgon är det sista labben och föreläsningen innan tentan. så det blir en tidig morgon med start 8.15.. usch så tidigt har jag inte gått upp på ett tag. helt sjukt, det gjorde man ju alltid innan! men iaf så bär det även hem imorgon kväll! blir iofs mest plugg till tentan, men sen har ju lindu sin 20-års fest på fredag och den vill jag självklart inte missa. nej jag antar att jag får gå och läggga mig nu då.. det är väl så här dags man lägger sig om man börjar tidigt? men förr brukade jag ju också va dödstrött vid denna tiden.. jaja, saker förändras.
men jag måste bara säga att min lärare jag har nu är så rolig. i fredags berättade han att han skulle spela med sitt band på en krog på kvällen. så gav han oss adressen till deras hemsida! sen visade sig att han även har en egen myspace sida, haha!

hade.

if anyone matters it's you

finally fredag! ikväll blir det bara till å ta det lugnt här hemma. sen imrogon blir det tvättning och städning av hela lägenheten. kan behövas... sen på kvällen ska jag hem till en i klassen.
idag hände dock det roligaste i skolan. det är nämligen inte alltid så lätt att bli förstådd med sin skånska. vi pratade om skånska ord så som håsor (=strumpor, för er töntar som inte visste det) och så skulle jag säga vad potatis kallas på skånska. så samtal mellan mig och en i min klass( från sthlms området) blev följande;

-Det heter päror.
-Päron?
-Nej, Päror!
-Päron?!
-Nej päror! Som päron fast med R istället för N på slutet!!
-Jaha.. Du pratar ju som om du har en strumpa i munnen!
-Haha! Jag har en håsa i munnen!
-Va? Har du en åsna i munnen?!


Det va onekligen dagens kommentar!

(by the way, även idag har det förekommit kändisspaning från andra avenyn. en kille som har en av huvudrollerna både hoppade och gick av på samma hållplats som mig. är det inte spännande?! ;) )

hade.

logiskt

egentligen tycker jag inte om personer som inte skriver på ett tag och sen laddar upp extremt många inlägg. men nu tänker jag göra det, så hata mig om ni vill.
jag ville bara säga att jag har glömt att skriva vem som jag delade sängplats med i helgen;
min syster a.k.a "hela-havet-stormar". men jag tycker om henne ändå. och eftersom jag ville lägga upp följande så blir detta tillägnat dig av nån ologisk anledning(?):

Det är så logiskt, alla fattar utom du
du har inte en aning, du har inte en aning, aning
det är så logiskt, alla fattar utom du
du har inte en aning, att jag tänker på dig precis just nu


hade.

nej men!

okej detta måste ju berättas. ni vet, man går hem från skolan precis som vanligt och går förbi torget. på långt håll ser jag några filmkameror och svt-personer utanför konditoriet som ligger i samma hus som jag bor. när jag kommer närmare ser jag att det då pågår en inspelning av andra avenyn, haha! (visst är det fräääckt andy, erkänn du är avunsjuk) så vill ni ha en chans att va med i tv, kan ni komma och hälsa på mig nu! givetvis måste vi också hålla utkik i kommande avsnitt efter mitt fina hus! vem har sagt att jag inte bor i ett kändistätt område?

hade.

the loneliest city of all

jag har kommit in i en svacka igen. men det är bara för att jag inte har något att skriva om. jag går i skolan från 13.15-15.00 varje dag, så inte mkt ändring där. men blir ju så slut av att gå så ofta i skolan. snart är det i vart fall helg igen. och sen går jag två dar i skolan och sen blir det hemfärd! men jag har tenta på måndan sen så det blir inte tid till att träffa så många människor, dessvärre.
nej, nu skolan!

hade. 

nej

blir inte tid till så mkt bloggning nu när familjen är här. igår åt vi i alla fall på en krog nära där jag bor. de hade jätte god mat så dit kommer jag bjuda alla mina gäster.
idag ska jag, syster och mamma på stan. sen ska jag, pappa m.fl gå och kolla på hockey i scandinavium. och ikväll blir det hem till faster på middag.

hade.

RSS 2.0