men hjärtat blöder än, så ljug för mig igen

i fredags blev det inte riktigt som planerat men det blev gansk bra tillslut, efter mycket om och men. det skulle bara varit jag, sofia och sophie som skulle ut och äta, men på spårvagnen in visade det sig att sofias pojkvän och hans kompisar också skulle med. så vi gick till chez amis och satte oss och drack. vi satt där typ i två timmar, men allt strulade till sig så mycket så vi bestämde oss för att gå och hitta nån annanstans och äta. blev berså som direkt fixade platser till oss i världens största soffa, typ.. när vi hade ätit klart där gick vi först till hardrock, men där va 25 så vi kom inte in. gick då vidare till Xcet där vi blev insläppta. tror dock det va 25 där också egentligen, för det va inte direkt min åldersgrupp som va där. stannade nån timme men åkte hem ganska tidigt, av lite olika skäl...

lördagen blev därför ganska lugn. vaknade av att mina grannar spelade musik och blev då skitsur tills jag tittade på klockan och såg att hon va tjugo i ett.. det roligaste på kvällen var väl ett salongsberusat samtal från uddevalla.

idag blev det en pluggdag, så att jag ska hinna med allt när jag är hemma också. hann inte med riktigt så mycket som jag tänkt idag, men det gick ändå bra trots olika störningsmoment. till exempel flög en geting in i mitt kök (whaat?) som jag fick mota ut, och sen bestämde sig även två av mina grannar att utföra nån form av slågsmåls-träning på gården utanför, där de stod och sparkade på varandra.
ja, det va min helg det. imorgon blir det hem till skåne!

hade.

i det här landet kan ingen bo, i det här landet finns ingen ro

okej, någon här som tycker att det är viktigt för mig att se skillnad på epitelvävnad, om den är skenskiktad, flerskiktad, kubiskt enkeltskiktad blablabla? det är inte lätt heller ska jag säga. rent ut sagt skit svårt. vi satt kvar idag och tittade på bilder, men inte var det lätt att förstå något av det. jaja, en anledning till att jag måste stanna här tills på måndag iaf..

imorgon börjar jag i vart fall nio och går bara till 11. sen bli det hemom en sväng och sedan iväg till afterwork på hardrock med lite människor.

hade.

hallå?

jag har inte pratat eller träffat min vän sanna på väldigt länge. men enligt säkra källor så vet jag att hon lever. hur har du det sanna?  i vart fall korsdes min väg av denna videon, som jag inte kan låta bli att nu lägga upp. jag tillägnar givetvis denna till sanna, för att jag vet att hon om någon uppskattar det fina i den.

hade.


glory days

så, det har typ hänt nada i helgen därför har jag inte orkat uppdatera. idag hade jag i vart fall en datalab mellan 9-12 vilket inte var så påfrestande. bara extremt många frågor att besvara! men hey, ingen lab-rapport iaf. nu är jag ledig i två dagar, så veckan kommer inte direkt vara anstängande. återkommer när jag har något intressant(are) att skriva.
(förresten, grattis till veneby som vann sin seriepremiär i fredags!)

hade. 

everybody's got a hungry heart

vi har en föreläsare som kommer från island. men han bryter knappt alls när han pratar svenska så då tänker man verkligen inte att han borde ha problem med engelskan. men ack så fel jag hade. när han skulle säga "second messengers" så gick det helt åt skogen. han uttalade det "second meschengers" och sluddrade samtidigt som om han va full. och det räckte givetvis inte med att säga det en gång utan han upprepade det cirka 10 gånger innan lunch. och efter lunch skulle han givitvis dra en snabb sammafattning och sa det cirka 10 gånger till! en gång var det verkligen helt ohörbart så jag satt och grät och försökte hålla tillbaka skrattet så mycket som möljigt. likadant gjorde sofia som satt bredvid mig.
ursäkta om ni inte fann detta så roligt, men jag behövde verkligen berätta detta!

för två dar sen fick jag också min efterlängtade dvd med svensson svensson säsong 2! asså, det blir inte bättre än så säger jag bara. synd att tredje säsongen inte riktigt höll måttet.

by the way, så är ädret här väldigt skumt. det var verkligen jätte fint imorse med stålande sol. sen när eftermiddagen kom så började det ösregna. åh nej va synd, då kunde jag inte gå ut och gå..

hade.
 

Hang on loose and always stay cool, like a lady

idag skulle jag boka biljett hem till om nån vecka. och som del flesta vet så har ju sj flippat totalt med höjda priser och annat sjukt. så nu när jag bokade så var en första klass biljett billigare än andra klass, eftersom det ingår en plats i 1:a men, i 2:a måste man betala extra för att få det. sick säger jag bara. så nu blir det första klass för mig!

förresten, igår hittade jag ett blåmärke på baksidan av min överarm. hur det har kommit dit vet jag inte. så har du någon upplysning om det eller känner dig skyldig, var god kontakta mig!

hade.

soptippsvärld

okej. så fredagen hos sophie var väldigt trevlig. inte riktigt koll på när jag kom hem, men det blev ändå hyfsat tidigt.

på lördagen så fick min lägenhet genomgå en välbehövlig städning överallt. jag är lite slapp när det kommer till det annars, sen på kvällen åkte jag hem till faster för att få lite god mat. efter maten gick vi och hyrde en film på hemmakväll (jag hatar det namnet, ja!) som hette this is england, vilken var ganska bra. sen vet jag inte hur det gick till men vi kollade efter det på pulp fiction som gick på tv och är sjukt rolig film enligt mig. så jag och A kom inte därifrån förrän klockan va tio i tre på natten, haha. inte för det gjorde mig nåt, jag föredrar natt framför morgon.

idag hade jag bara tänkt tvätta lite, men det gick åt skogen. finns två tvättmaskiner här och den ena är lite äldre så man ska slänga igen luckan för där finns inget handtag. den brukar va besvärlig men idag gick den bara inte att stänga. så jag fick stress-tvätta i bara en maskin för att hinna med så mycket som möjligt. hon efter mig fick inte heller igen luckan, så nu har jag en sak till jag måste klaga på.. ah, sånt blir jag irriterad på. nåja.

hade.

vad ska jag med värdighet, när jag kan ha det bra?

igår blev jag som vanligt meddragen ut för att ta en cider. vet inte vad det är med göteborg och torsdagar, men folk verkar ha en förkärlek till att göra saker då. vi gick i vart fall bara till bryggeriet och blev en tidig kväll.
idag blir det först att bege sig till rambergsvallen och kolla på när häcken spelar sin premiär match. sen blir det direkt vidare hem till sophie där det blir förfest eller fest, beroende på vad folket bestämmer sig för.

förresten, idag fick jag reda på att jag klarat båda min tentor jag hade för tre veckor sen. göttans!

hade.

Så får du mig ändå

idag har jag suttit och lyssnat på föreläsning om nervsystemet i 4 timmar. mot slutet blir man ganska trött. vår föreläsare va ganska rolig, men så udda. han gav inte ens ifrån sig ett leende när han hade sagt något roligt. visst, man ska inte väl skratta åt sina egna skämt, men han tog det ett steg längre verkligen. mot slutet blev han smått förvirrad och undrade hur vi fortarande orkade sitta och lyssna efter så lång tid. och det undrar jag med. men nu går jag bara imorgon, sen på fredag är vi lediga. skönt med långhelg!

hade.

Det finns ingen olycklig kärlek, det är bara alla idioter som inte vill ha en som gör en olycklig.
-emil jensen

But you don't really care for music, do you?

okej, i lördags var jag alltså hemma hos kusin i malmö och firade. väldigt trevligt, med avslutande dans.. eh, ja.. vi är väldigt roliga. i vart fall var det jag som fick köra hem sen i mörker, regn och dimma. det va sådär lagom kul.

i söndags träffade jag först dessan innan det bar iväg för att se på fotboll mellan kdff och djurgården. sjukt nog vinner kdff med 2-1 och i både tidningar och tv pratar de om vilken skräll det va. och visst det var det säkerligen, men med tanke på hur dåliga djurgården va, så var det rättvist. över 2200 personer va på matchen också så det va riktigt kul! sen direkt efter matchen åkte jag till stationen och tillbaka till gbg.

idag hade vi bara nån form av introduktion i två timmar för den kursen vi ska ha nu. fick bland annat reda på att vi ska göra nån form av rollspel med kundmöte i egenvård.. what is up med det? hade jag velat spela teater hade jag gått estetisk linje! fine, det är säkert bra, men I still hate it. jag vill inte stå och framföra det inför alla. wellwell.

hade.

såklart!

Vem fan har sagt att det aldrig händer nåt i k-stad?! inom loppet av en vecka har har det vimlat av kändisar på grand. Och då pratar jag framförallt om allas favorit Björn Gustafsson och bästa Petter!! petter hade ju spelning men va björn gjorde här kan man fråga sig.. Det är ju röv att man inte är där då i vart fall. sen har även matte och willie(?) från bygglov setts där, haha! ojoj, jag säger då det. inte behöver man fly från k-stad inte.
nej, idag blir det iaf åka av till malmö.

hade.

image56

image57

 

du var vackrast i världen men inte samma person

nu bär det snart av tågstationen för jag ska hem en snabbvisit i helgen. anledningen till det är att kusin fyller år. så det blir till k-stad idag ,malmö på lördag, tillbaka till k-stad och tillbaka till gbg på söndag. phew, det blir en hel del resande men det ska jag väl inte dö av. det ska bara bli najs det här! så nu måste jag packa ihop lite saker, diska upp min disk och sen drar jag.

hade. 

push my back so I make sure, you're right behind me as before

okejokej. har inte blivit mycket skrivande på sista tiden. dels pga att det inte gick ett tag och dels för att jag har haft en tenta att plugga till. men den gjordes idag, så vi får se hur det går med den..

tja vad ska jag berätta då..
igår så hade en spårvagn krockat med en bil och därmed blockat hela fyrvägskorsningen i brunnsparken där alla spårvagnar måste köra! så jag fick hoppa av och gå och ta en buss vid en annan hållplats, för jag behövde ju plugga.
mina grannar har kommit på ett nytt sätt att hålla mig vaken. de bråkar. en natt va de ovänner och snubben han skrek/ "talade högt", så hela huset måste ha hört det. herrgud, kan de inte va ovänner mitt på dagen?!
nej nu ska jag komma ikapp mitt tv-tittande som har blivit lidande de senaste dagarna! (hemska tanke, jag vet!)

hade.

RSS 2.0