bo?

okej, som det ser ut nu så ska jag bo i min fasters väns lägenhet i dryga månaden nu efter som hon ändå inte ska va där. den ligger jätte bra i centrum och är lagom stor. har jag tur har jag hittat nåt tills dess annars blir det flytt tillbaka till lindholmen igen. så om någon vill hälsa på så får man göra det snart när jag väl bor i en lägenhet :)
förresten har jag äntlign fått en klipp och färg tid så jag slipper min utväxt. finns många i min omgivning som hatar sån.. jag vägrar bli en student som inte har råd att färga sitt utväxta hår! imorgon blir det kanske en tripp till växjö, men framförallt träff med tjejerna, hoppas många kommer. sen vet men ju aldrig när man får träffa dem nästa gång...
nedan syns mitt nuvarande boende,

hade.

image20

stor i käften

på förfrågan kan jag berätta att jag inte hade några hål i mina tänder, men det har jag ju aldrig så. det va sådär trevligt att gå upp 07.10 för att gå till tandläkaren, när jag ändå fick sitta i väntrummet i 40 minuter, dels för att jag va för tidig dels för att de va försenade. sen fick jag minsann en t-shirt och en tandborste i present, inte illa. sen spenderade jag lite tid med djo-djo som även fick sin födelsedagspresent. den uppskattades visst. imorgon ska jag äntligen få sova ut, har inte vant mig vid att gå upp så tidigt än.

hade.

ajaj

så, i förmiddags skulle jag då ta mig hem från göteborg. vaknar vid 10 och tar en dusch och äter frukost. har då märkt av lite ont naken, men inget allvarligt. ser att jag slängt min handduk på golvet och ska gå och ta upp den. jag nyser då och spänner till mig i hela kroppen. men värst va det i nacken. hela högra sidan av nacken och ner i axel blir spänd som en fiolsträng. har aldrig haft så ont någonsin. slänger mig på sängen och lägger mig i den enda positionen som inte gör ont. vet inte riktigt vad jag ska göra om det inte går över, för då kan just då kan jag inte röra mig en centimeter. gör en väldigt smärtsam kraftansträngning och tar telefonen. ingen svarar men tillslut ringer mamma tillbaka. hon säger jag ska ta en ipren. jag har en ipren i väskan precis bredvid sängen men måste ändå flytta mig lite. fyyyyyyy fasen vad ont det gjorde! tar tabletten och ligger sen stilla i en timme. kan då röra mig även om det fortfarande kändes. så med viss smärta och stelhet i nacken lyckades jag ta mig till stationen och sedan hem. väldigt skönt på ett sätt att va hemma igen.
imorgon ska jag va hos tandläkaren klockan nio... fy fasen va jobbigt. och jag måste dessutom ta bussen. nej, nu ska jag vila min onda nacke.

hade

skit kul

en föreläsare vi hade, som snackade om hur man pluggade bäst, föreslog att man skulle blogga efter varje lektion och sammanfatta den. då går det liksom lättare in eller så. mmm, för det blir ju jädrit roligt att läsa om. jag ska starta en receptarie blogg. guuud, va den kommer bli poppis. nej den idén avfärdar vi, även om den va bra.

hade.

första dagen

första dagen har gått bra. en ganska lång dag med många som skulle föreläsa om många saker. jag har mycket och berätta men det mesta kan jag ändå inte skriva här för det blir för elakt.. ;) nej, men detta blir nog bra. har hittat någon att prata med iaf, som efter någon timme visade sig också hette sofia. snacka om oväntat. nej nu lägger säkert detta trådlösa av snart eftersom jag sitter här och surfar på någon snäll människas oskyddade internet. skriver mer när jag kommit hem imorgon. (förresten åkte jag buss hem idag, och det gick bra!)

hade.

gbg

så nu är jag i gbg. efter x antal timmar på tåget kom jag äntligen fram. det känns lungt just nu inför imorgon, det är ju typ bara upprop och så. så jag kommer hem igen på tisdag. vill ni träffa mig så passa på då innan jag hinner åka igen!

hade.

köer överallt

imorse fick jag ställa klockan på 08.40 för att jag skulle ringa på sista minuten lägenheter klockan 9. så klockan 08.55 börjar jag med ringandet. det är då upptaget- så klart. sen fortsätter jag så med att cirka var 20:e sekund trycka på knappen som slår samma nummer igen. gissa när jag kom fram. jo snälla, gissa! jo jag kom fram 09.57. helt jävla sjukt att jag pallade så länge. och givetvis när jag kommer fram så säger hon att sista minuten lägenheterna är slut- såklart.
nåja, jag kom över den krisen. sen på eftermiddagen ska jag ringa och avboka en tandläkartid jag fått. hamnar då som 4 i kön. just det, 4, i en tandläkarkö! pallar inte det så jag går och tar en dusch istället. ringer igen och är då tvåa i kön. okej tänker jag. gissa hur längt tid det tog innan jag kom fram. jo snälla, gissa! 15 minuter! 15 minuter för att få avboka sin tid. men vad som är mer oroväckande är att det var två personer i kön framför mig, och de lyckades prata i femton minuter, med en tandläkare! var det penchisar som inte har nån att prata med? var det någon som inte kunde svenska? var det någon anhörig? snälla, dela med er av era teorier.
imorgon ska mormor ha party. ett dagsparty. jag ska va med.

hade.

GRATTIS!

Ett Grattis till min vän Djohanna som jag nu stått ut med i 19 år. Och fler ska det bli :)


image19




image18



image17

lungt

idag blev inte lika mycket gjort som jag tänkt. sorterade massa av mina papper och satte in i min fina pärm. fast städningen jag rätt så dåligt.... pallade inte ens laga mat så jag körde och köpte till mig och syrran. snacka om höjden av lathet. som om det inte egentligen tar hälften så lång tid att göra något själv som och köra och köpa.. äsch, jag är då ingen vidare ambassadör för miljön.
ringde faster ewa idag också, som är så vänlig och ska hämta mig på stationen och visa mig var allt ligger vid skolan. har nu även trackat sebbec om hur man verkligen betalar på bussen i göteborg, haha. snart så har jag nog det under kontroll..
imorgon blir det till högskolebiblioteket och låna kursbok och sen vidare till stan. måste hälsa på lite på walles igen.

hade.

mitt nya beroende

så, nu har jag surfat rundor på youtube igen. finns en jädrans massa skit där ska ni veta. men det sjukaste jag hittade va ändå det här: http://www.youtube.com/watch?v=s3_Y8M_qtyc&mode=related&search=  seriöst, har ni varit med om något sjukare? jo det skulle va när den riktigta svenska versionen va dubbad med engelska vuxna människors röster.
jaja, fick en del gjort idag också. imorgon bli det nog till att städa här uppe eftersom vi ska ha gäster på lördag. sen åker jag på söndag, ihhh... vet inte hur det blir med M:s middag än dock. någon som har svar? :)

hade.

nu så

nu har jag jobbat min sista dag på jobbet på väldigt länge. känns skit konstigt med tanke på att jag jobbat där i tre år nu. men jag sa åt dem måste ringa mig på loven så jag kan jobba lite då, så de inte skulle glömma bort mig ;) va på banken idag och fick allt fixat med internetbanken äntligen. så nu kunde jag också skaffa det himla e-sparkontot också. hann även med att låna en bok på biblan som jag behöver till intruduktionskursen.
har suttit nu och kollat bussarna i göteborg så jag vet vad det ska stå vilket håll jag ska åka åt, haha.. och på deras bussar blir det minsann inget "hej, ett barn" heller, här måste man serva sig själv.
nu har jag typ bara 997 saker kvar att göra tills jag åker.

hade.

jag har blivit fast

när jag nu inte har någon musik på denna datorn för tillfället får jag hela tiden vända mig till det pålitliga youtube. just nu har jag lyssnat på die mauer tre gånger i rad. jag kommer nog få liggsår så mycket tid som jag tillbringar med att sitta vid datan och tvn i sängen. (eller då heter det kanske sittsår? tål att tänkas på) jaha, då ska jag som sgt jobba för sista gången på länge på walles imorgon. men jag måste ändå gå upp rätt tidigt för jag måste fixa massa grejer på banken innan jag börjar jobba klockan 12. jag har fått göra en lista nu på allt som ska göras innan jag ska upp till gbg och det är faktiskt mer än man tror. nåja, det ska nog lösa sig.

hade.

image16

skärpning

jo men så att det är. jag gör alltid så här. jag är skit trött hela kvällen men jag går ändå aldrig och lägger mig. istället sitter jag uppe så länge att jag tillsist inte är trött längre. vilket innebär att jag måste sitta uppe ännu längre för att kunna bli trött igen. nej så här får det inte gå till i fortsättningen. jag skyller det på att jag nu kan sitta i sängen med datorn (vilket jag för övrigt gör nu..) nej, nu är det dags och stänga datorn och bli trött. hade tänkt bli det genom att titta på inspelade avsnitt av skärgårdsdoktorn. haha, jag är för sorglig ibland, jag vet.

hade.

äntligen

okej, nu ska jag äntligen få en ledig dag från jobbet imorgon, ska bli hur skönt som helst. seriöst, det är ett ganska slitande jobb för ben och rygg...eller? sen ska jag bara jobba på måndag också (och hämta ut min välförtjänta lön) och sedan no more! så då är jag ledig tills jag flyttar den 26:e. eller jag flyttar inte då egentligen, eftersom jag bara behöver vara på skolan en dag (den 27:e) den veckan så åker jag hem igen den 28:e, för att sedan åka upp igen den 2:e eller något sådant. verkar ju som ett jädrans flängande, men det får ändå bli så eftersom jag inte har någon lägenhet. imorgon blir det till att sova ut och sen antagligen gå på fotboll.

hade.

jag orkar inte mer

okej, jag är inte skapt för att jobba 5-6 dar på walles. det är bara och inse. det är jobbigt och jag får ont i mitt knä. jag orkar inte ens blogga något vidare. jag ska jobba imorgon också.

hade.


tack min bror

är tvungen att tillägna detta inlägget till min bror som fixat en bärbar dator till mig så länge som jag kan får låna, så att jag slipper köpa en ny. du är en fin människa henrik, haha :)

hade.

image15


jag glömde en sak

idag började alla i skolan. utom jag. och mitt bästa nv3a. vi finns inte längre. eller jo, vi kommer alltid va nv3a. faaaan, jag vill också gå på österäng.

hade.

image14

nuså

okej, igår så fick jag äntligen lite info från universitetet. visar sig att jag börjar den 27:e augusti med uppropet. sen verkar det inte som jag ska göra nånting på en hel vecka förräns den 3:e september då de riktiga lektionerna börjar. böjar bli aningens nervös hur jag ska lära mig hitta där.. och bara för detta måste jag ju åka upp den 26:e aug så jag inte kan va med på M:s middag... nåja det ordnar väl sig. har kommit på att jag nog behöver en bärbar dator också, vart jag nu ska få dem pengarna ifrån.
idag träffades de flesta från jobbet på jobbet och gjorde pizza. väldigt trevlig kväll måste jag säga. kommer inte sakna och behöva jobba, men the people är ju najs.
nej nu får jag väl göra något vettigt (kan dock inte läsa för nu har jag äntligen läst ut hp sexan. låg upp till halv 2 igår kväll och läste ut den, haha.)

hade.

jahaja

okej, jag har fortfarande inte fått någon som helst info från gbg:s universitet än.. så idag skcikade jag iväg ett mejl till institutionen jag ska läsa vid, och skrev att jag gärna ville veta när jag började eftersom jag inte bodde i närheten av göteborg. hoppas dem svarar snart nu bara, för det hade faktiskt varit trevligt att få reda på när man ska flytta. lägenhetssökandet går inte framåt något vidare heller. är väl uppe i en cirkus 90 sökta lägenheter just nu. och då ska ni även betänka att jag inte är bra på att leta lägenheter. måste ju veta när jag börjar så att jag kan skicka in till csn också. so far is gbg: universitet not looking so good to me..
men i alla fall så var jag på stan med sanna idag och vi hade en gemytlig tid tillsammans.

hade.

Julapelsinen och Julclementinen möter Julbananen

okej jag tänkte göra något mer fancy denna gången, men det gick fasen inte.. jag är för dålig helt enkelt. så det får bli en länk till.

http://www.youtube.com/watch?v=FQQLU5dIbdg

hade.

irriterande till max!

jag håller på och titta på beckfilmen nu (eller ja paus just nu) som jag redan sett typ tjugo gånger innan, men dem är så bra :) men fyyyyy fasen va jag stör mig på han som spelar josef. munnen stämmer inte överens med det jädrans dubbade ljudet. en tysk som tvunget har smugglat sig in i filmen som man tvingar irritera sig på varenda gång man ser honom! grrrrrrrr! nåja, peter haber (min idol, vem älskar inte allt som har med sune att göra) och mikael persbrandt (behöver jag förklara?) gör det värt att se ändå.
sen vill jag även passa på att säga att bilddagboken suger ibland (jävligt ofta) och bara laggar hela tiden. 
nej nu börjar beck igen.

hade. 

okej då

jag tillägnar ett till ännu också. men du kan också ta åt dig hänrik.

http://www.youtube.com/watch?v=FIpqvmTw1nk

hade.

jag älskar det

haha, så bra är det. tillägnar denna till hänrik.

http://www.youtube.com/watch?v=GIFJHYUrcfE

hade.

najs

så helgen såg ut som följer. i fredags fyllde mamma år så vi åkte till åhus och åt middag på åvägen. tog mig en pannbiff, men ångrar mig att jag inte tog ceasarsalladen med grillad kyckling istället.. nåja det va gott iaf.
och igår lördag var jag först i färlöv och träffade kusiner och sånt. trevligt, med mycket god maud! sen bar det av till balsby och även där ha det väldigt trevligt. gick dock inte ut, since jag körde och orkade inte följa med.
idag skulle jag äntligen få sova ut. men tro att någon ska ringa och väcka mig ändå. well well, idag ska jag inte göra något, bara äta godis och ta det lungan.

hade.


image13

varmvarmvarm

idag va det riktigt varmt att jobba. varför? ingen aning. det har inte varit varmt de senaste dagarna tycker jag. Nåja, det gick ann iaf och jag tänker defenitivt inte klaga nu när sommaren kommit. imorgon blir det jobb igen. Sen på kvällen födelsedagsmiddag för mamms på Åvägen. Ska förhoppningsvis bli trevlig. M & D,hör av er om hur det blir på lördag!

hade.

min vän jan

detta inlägget tänker jag nu tillägna min vän janne josefsson. för er som inte vet det jobbar janne på uppdrag granskning på svt. han är bäst. han fullkomligt bombaderade göran persson med frågor så att han fick hastigt behöva dra sig undan, utan att svara på frågan om han ville bli intervjuad igen, haha. och ica:s vice vd blev så darrig på rösten och stammade att det var skrattretande. all cred till janne, som inte bara nickar till svar.

idag har jag jobbat. inte alls lika spännande som jannes jobb. imorgon ska jag också jobba. och i övermorogon. och på lördag.

hade.


image12

bitch vädret är tillbaka

eftersom bitch vädret nu är tillbaka fick jag och papps åka till stranden idag. det va asavarmt och det gick vågor i havet. det medförde att det va ganska varmt i vattnet också, vilket va sjukt najs. Efter några timmars solande åkte vi en sväng till mormor som bjöd på marianne, ett helt klart underskattat godis. Sen bar det av till willys där mickie-d satt i kassan. hon tyckte jag var brun (vilket jag inte är). nu ska jag hitta the shower. kanske bli det fotboll ikväll om någon orkar.

update angående den inlåsta katten i garaget; kan var så att det smet in i morse när mamms tog ut cykeln. då va den bara inlåst i ngn timme. damn!

hade.

jag hatar något annat också

jag vill även deklarera att jag hatar vår grannes katt som oinbjuden spatserar in i vårt hus. jag har inget emot katter normalt sett men dem får fasen hålla sig där dem ska. för nån dag sen satt jag och mindade min egen buisness på mitt rum på ovanvåningen. Sitter i sängen och kollar på tv när jag ser i ögonvrån att katten kommer in. han får panik och springer längre in i rummet för en utväg, men där finns ingen. han springer då ut i tv-rummet och gömmer sig. -paaaaaaappppppppaaaaaaaaaaa. den jävla katten är på mitt rum.
han lockar ut katten, medan resten av familjen tycker att han borde slängt ut den.
sen dagen efter ska pappa ta in tidningen på morgonen och lämnar då dörren på glänt och tro fasen att katten smiter in då också.
sedan imrose igen sitter pappa i uterummet och hör ett jädra jamande. han kollar i hela huset men ingen katt. då öppnar han garget och katten kommer ut och sträcker på sig. HAHAHAHA. han va nog inlåste hela natten. nåja, synden straffar sig själv, så whatever.
nu ska jag till beachen på min enda lediga dag.

hade.

nu har sommaren kommit

och med den kom även ännu mera jobb. nåja, som jag sagt så många gånger, så behöver jag pengarna.
helgen i snabb genomgång: fredag med ff hos sanna (ja, det va både föräldrafritt och förfest, hur jävla coolt som helst) var trevligt som alltid. lyckades komma där ifrån med ett blåmärke på mitt ben och en söndrig väska, men det är okej för jag tycker om Nv3a
detta medförde att det mesta av lördagen tillbringades till att sova. sedan upp tidigt på söndagen för att åka till beachen och bättra på brännan som jag inte har. Sen på kvällen träffade jag F och tittade på film. nu har jag inte mer och säga förutom att jag hatar dig H för att du berättar saker som inte ska berättas! That's it!

hade. 


image10


image11

ojoj

nu kom jag precis hem för en lin stund sen. har jobbat hela dagen och sen ringde jojjo mig och undrade om jag ville komma över på ett par skabbelucker. och ett sådant erbjudande kunde jag givetvis inte motstå. (dem var väldigt tasty by the way) sen flippade vi ju ut som vanligt och var lite kreativa  och skapade några nasty outfits. (vi är inte psykiskt störda, vi är födda så). och nu ska jag och anna snart bege oss till sturup för att hämta päronen som nu varit borta i en vecka. ska bli skönt med någon som lagar mat igen och säger åt mig att inte äta så mycket godis. nej, nu blev anna sur och ville sitta här. got to go.

hade.

image8image9

trinettkök

sen jag började söka lägenheter så har det stått att typ alla har ett trinettkök. va fasen är det har jag tänkt. det kan ju inte va samma som ett pentri för då hade det väl stått det... eller? nåja, idag fick jag nog och vände mig till min goda vän google. kom in på en blocket sida där ngn sålde ett trinettkök. så bara för er mina vänner kommer här ett trinettkök:

hade.

image7

RSS 2.0