jodå

ojoj, tjuvtittat är roligt. och av nån anledning har de mycket från k-stad. hur roligt är inte det?!
http://tjuvtittat.se/lappar/alla-som-missforstar-detta-ar-valdtaktsman/

hade.

Drop a heart, break a name

min mamma ringde idag med glädjande nyheter. min deklaration hade kommit och jag fick massor av pengar tillbaka! jag säger som dessan; New York here I come!

jag hade i vart fall den muntilga presentationen idag och den gick ganska bra. iaf med tanke på att jag inte orkat lära mig något utantill. men av någon anledning stressar det inte mig att jag inte gjort det, utan jag bara tar det som det kommer. och eftersom det inte verkar vara någon obligatorisk närvaro där (eller snarare någon lista att skriva på) så tänker jag nog ta mig en ledig dag imorgon. jag måste ju växla in mina nyvunna pengar (som jag iofs inte fått än..) till dollar nu när den är så låg. ett tips allihopa; växla inte pengar efter fredag klockan 5 då är det oftast aningen dyrare hela helgen!
nej nu ska jag titta på vänner. i löööve it.

hade.

I'm back baby

såja då är man tillbaka i götet och vi kan återuppta bloggen. orkar inte skriva om allt jag gjort i k-stad, ni kan väl tänka ut det själva. imorgon ska jag ia alla fall ha nån slags muntlig presentation om ett läkemedel inför hela min klass.. och som vanligt så orkar jag inte ta mig tiden att lära mig allt utantill så jag får väl improvisera lite.. (öhhhh).

men vad jag framför allt vill säga idag är; Grattis till mitt körkort som fyller 1 år idag! (Och även Mikaelas och Karolinas!) =)

hade.

one night and one more time

nu är tentorna äntligen gjorda! puuh, mitt huvud höll på att sprängas så mycket det var att läsa till dessa.. vet inte hur dem gick, men förhoppningsvis bra. behöver inte oroa mig över det förrän jag fått tillbaka dem iaf!
men det bästa av allt är att jag snart ska åka hem till k-stad! känns som jag inte varit där på ett tag nu. kanske för att förra gången jag var hemma så var jag tvungen att sitta och plugga en massa till tentan jag hade då. så nu ska jag packa ihop mitt pick och pack, sen bär det hemåt!

hade.

Your little piece of heaven turns to dark

helgen har varit ganska lugn. även om jag i lördag blev sms bomarderad av sophie som ille jag skulle komma in till stan. så när melodifestivalen var slut så va det bara att göra sig iordning och ta sig in det. väl där så gick till ett biljardställe, som jag faktiskt kom in på.. finns ju inte så mycket att välja på när man inte är 20, men sen åkte alla ändå hem hyfsat tidigt.

jag måste också berätta en sak som jag tyckte va rolig.. när jag tvättade härom dan och en av maskinerna va klar och jag hängt upp allt så skulle jag sätta på en ny maskin. men så kom jag på att jag inte tatt ut den här korken, som man häller upp tvättmedlet i och lägger in, ut ur maskinen. och när jag kollade i maskinen va den inte där heller. skit skumt tyckte jag det va, eftersom en tvättmaskin kan väl inte bara få en kork att försvinna sådär. så jag gick in i torkrummet och kollade om den fastnat i nån av kläderna. och där hittade jag den tillslut, längst ner i foten på mina strumbyxor, haha! det tyckte iaf jag va roligt, sen kan ni få tycka vad ni vill!
nej nu ska jag se på csi.

hade.

you'll never know how good you really are

Jag är trött på att plugga. punkt.

häromdan fick jag hem min hyresavi och även ett bifogade papper om att från april så kommer jag få en dyrare hyra. fan också, det sista jag behöver just nu. jag måste ju spara mina pengar till New York! och förresten så fick jag igår reda på, av min troget nedräknande respartner, att vi idag är nere på tvåsiffrig nedräkning. woho!

jag har glömt säga en sak. när jag och S va på åhlens city tappade jag bokstavligen hakan. jag bara stannade upp, puttade på S och sa "-kolla va tjock hon är".
jag pratar då givetvis om skyldockorna. tydligen har de börjat plocka in mer normalstora dockor nu och det är ju lite fräckt eller nåt. men om sanningen ska fram så såg hon ju faktiskt lite tjock ut bland de andra dockorna.
S kommentar var "-skulle jag få bättre självförtroende av det där eller?". njaa är mitt svar.

jag såg väldigt många andra som också stannade upp, så jag sa till S att "-nu måste vi gå vidare, det kan va dolda kameran det här så de filmar folks reaktioner".
här är en bild som jag snott från någons blogg, som också uppmärksammade det.

hade.

image54

the burden

okej, får ge en snabbresumé över helgen. i lördags va vi i alla fall på stan och shoppade.. eller ja sannis shoppade och jag gick med, haha. jag handlade nämligen inte en enda pryl. på kvällen hade jag beställt bord på en restaurang i linné, och de sa till mig att de hade sittningar så vi fick från halv 7 till 9. okej bra, tänker jag då kan vi komma när vi kommer. men så va det icke fick vi veta när man kom dit! de höll bordet till oss i en halvtimme och vi kom en kvart för sent till den tiden.. men underligt nog skakade dem fram nåt bord till oss från ett förråd (!) så vi fick vår mat tillslut ändå. när vi ätit klart tänkte vi ta oss till gothia towers och baren som ligger högst upp i det. men när vi kom upp det och skulle hänga in jackorna bad de om leg och sa sedan att det var 23 där.. men de släppte i oss ändå av nån anledning (typ för det va dåligt väder), så även det löste sig.

på söndagen blev det shopping igen eftersom sannis inte skulle åka förrän på kvällen. och då blev det faktiskt två köp för mig också. sen åkte vi hem och S packade ihop och jag lämnade henna på stationen.
denna veckan har jag bara gått måndag och tisdag i skolan. jag är nu ledig till nästa onsdag för då har jag en tenta.. så det blir bara en massa plugg för mig framöver. (by the way fick jag reda på att jag klarat min genetik tenta i måndags.)

hade.

tjing

morgan pålsson igår va skitbra! vet inte vad det är är tönt som sagt att den va dålig.. alldeles lagom rolig va den. nu ska jag och sanna käka frulle sen blir det in till stan.

hade.

everybody but me

spelningen igår va väldigt bra, hon va precis så bra som jag trodde hon skulle va live! och med lite flyt så hade jag koll på ganska många av hennes låtar. hon har iofs inte gjort så många med ändå..
nu har jag precis städat hela lägenheten och sen tagit mig en dusch. så nu ska jag bara göra mig iordning sen ska jag åka in och hämta sanna på stationen. blir middag hemma hos mig ikväll, sen in till stan och se morgan pålsson på bio. imorgon blir det att gå på stan och sen får vi se vart vi tar vägen på kvällen.

tillsist vill jag säga Grattis till min bror som fyller år idag!

hade.


I'm good I'm gone

faster ringde för en dryg timme sen, så nu helt plötsligt ska jag på lykke li ikväll. hon hade återbud på en biljett, så då kunde jag ju inte säga nej..  har inte lyssnat alltför mycket på henne innan, men hon lär va bra! det blir alltså att ta sig till nerfertiti ikväll med andra ord.

hade.


I want to see you shiver in the morning light

dagens humor 1:
hon som städar runt om i mitt hus, ni vet trappstädning och sånt, är ganska rolig. imorse när jag stod och borstade tänderna hörde jag henne nynna ganska ljudligt samtidigt som hon moppade golven i trappuppgången. när jag sen gick ut för att gå till skolan ser jag henne utomhus med sin städvagn hon kör runt. det hörs som att hon står och pratar med nån och hon tittar upp mot ett fönster samtidigt, men jag ser inte nåt som är öppet. när jag kommer fram till henne visar det sig att hon står och pratar med en katt som sitter i ett köksfönster. hon pratar på sånt där bebisspråk med den och säger ungefär "åhh fiiiina katten, fiiin röd päls!" med lite brytning på det! sen såg hon väldigt glad ut också. så jag log vänligt när jag gick förbi henne samtidigt som jag måste sett en aning förvirrad ut.

dagens humor 2:
förläsningarna vi har just nu är normalt sett väldigt tråkiga och det är inte många som förstår nåt av det. men till min förvåning hade den en ljusglimt idag, som iofs inte hade nåt med föreläsningen att göra. det kom upp en ruta framför hans powerpoint och han tryckte okej för att spela upp i media player. och till allas förvåning börjar klippet nedan spelas! betänk nu också att det är väldigt bra ljudanordning i den salen jag var, så det helt enkelt brölade ut. behöver jag säga att jag skrattade så jag nästan trillade av stolen?!

hade.


Seasons change but people don't

okej, blivit en lack of update på sistone men det har ändå inte hänt så mycket. det mest spännande som hände i helgen var väl typ att när jag öppnade datan i lördagsmorse och skulle inte på internet, var jag tvungen att godkänna mitt abonnemang annars kunde jag inte göra nåt på. skumt tyckte jag eftersom jag haft det i flera månader nu utan att bekräfta nåt. sen fungerade inte de inloggningsuppgifterna jag hade, som man behövde för att bekräfta. och dessutom stod det att bredbandsbolagets kundtjänst bara kunde nås på vardagar. jag blev förkrossad och tänkte att nu skulle jag va tvungen att vara utan internet hela helgen.. men jag provade att ringa ändå och som tur så kom jag också fram! så hon fick godkänna det åt mig. såja då var denna tråkiga historia berättad.

i övrigt så har jag äntligen skickat in min jobbiga labbrapport som blev på åtta sidor. imorgon går jag 9-12 och på onsdag är jag ledig! oj va gött. sen i helgen kommer sannis till mig!

hade.

RSS 2.0