HELLO 8

idag var sista dagen har i new york, for imorgon aker vi hem. kanns ganska trist, for det har varit helt underbart att vara har. vi traffade karro idag igen for hon va ledig sa vi skulle ta enbart en shoppingdag idag. jag hade letat upp adresser till nagra american apparel butiker som vi kunde ga till. sa vi valde en och gick at det hallet och kom helt plotsligt till typ varldens storsta pridefestival. den var skithaftig verkligen! dock sa regnade det valdigt mycket idag, men det hindrade inte oss fran att sta langt fram vid staketet. de delade ut massa grejer, sa nu har jag lite souvenierer fran det ocksa. vi stod och kollade pa den i sakert en och en halv timme innan vi bestamde oss for att ga vidare till affaren. dar blev det lite inhandlat till mig sjalv for en gangs skull.
nu ska jag ga och lagga mig, for imorgon ska allt packas ihop fran oredan i vart rum. kommer hem pa tisdag eftermiddag till k-stad. usch, det ska faktiskt bli trakigt att komma hem. hoppas inte jag behover jobba pa onsdag, hade varit skont med en dag ledigt innan allt borjar igen. godnatt.

hade.

HELLO 7

igar fick vi antligen aka upp i rockefeller center och se pa utsikten over hela new york. tyvarr var det lite dalig sikt, sa bilderna blev inte sa bra. men det var anda jattecoolt att se hela NY uppifran. nar vi skulle hitta till byggnaden var det dock inte lika latt. vi tankte att vi kunde ga dit for det var inte sa langt. men vi visste inte riktigt hur byggnaden sag ut sa hela tiden sa vi... -"men det ar nog den... eller kanske den.. eller..". alla hus har as fan ashoga. men vi hittade ju fram till slut efter lite vagledning.

nar vi hade varit dar gick vi till timessquare och inhandlade lite till i en giftshop. sen gick vi och kakade, och jag at nat med kyckling for 72:a gangen sen jag kom hit.
sen var det finally dags att ga pa bion. vi sag sjalvklart sex and the city som var jattebra, tiden gick verkligen assnabbt. skitroligt att se alla stellen i NY ocksa, som man nyss besokt.

idag blir det en personlig shoppingdag. for jag har fasen knappt kopt nat till mig sjalv, bara gatt runt och tankt pa vad andra vill ha. sa nu ska jag tusan shoppa till mig sjalv!

HELLO 6

okej. sa i torsdags motte vi alltsa upp karolina pa stationen. sen bestamde vi oss for att ta tunnelbanan till bleeker street dar marc by marc jacobs butikerna ligger. blev lite inhandlat, men vad far ni se nar jag kommer hem.
nar vi hade atit lunch gick vi till grand central station och kollade och sen vidare till the new york palace, som bland annat ar hotellet dar serena i gossip girl bor. sen gick vi ocksa en svang pa bloomingdales. sen tog vi tunnelbanan tillbaka till pennstation dar vi tog taget tillbaka hem till mikaela. dar bestallde vi take out och tog sedan ett langt nattbad i poolen. asnajs! inhadlat for dagen var aven en troja till bror, som vi rakde fa nerprutad.

igar sov vi som sagt ut, lite for lange. sa vi akte in tiull city med taget pa eftermiddagen. vi hade fatt for oss att man kunde aka upp i chrysler, men det kunde man saklart inte. men vi sag det iaf... sa vi bestamde oss fot att aka till gound zero, vilket i prioncip var en gigantisk byggarbetsplats. gick ocksa in pa century 21 som ligger precis bredvid, och kopte lite till anna igen. sen skyndade vi oss tilbaka till penn for vi tankte ga pa bio, men vi hade missat den anda.. sa vi ska ga idag istallet, och se sex and the city. had aven tankt aka uopp i rockefeller och titta, om det inte kostar allt for mkt.

forresten klarade jag tentan for den som undrar, men det hade jag ju pa kann.

hade.

HELLO 5

hinner inte skriva sa mkt idag. vi skulle sova ut lite idag, men ingen vackte mig sa jag och mikaela sov till halv tolv.. sda nu ska ni kopa frukost/lunch och sen bege oss in till city. hoppas det inte ar sa molnigt idag sa vi kan aka upp i chrysler idag. got to go!

hade.

HELLO 4

igar var vi alltsa inne i city. varmt som attan var det. vi gick forst till times square och kollade. sen skulle vi kolla upp hur man fick biljetter till broadway, sa efter mycket runtfragande (av mikaela, for vi tvingade henne) sa hittade vi var man skulle kopa biljetter; det var lite tid kvar innan de slapptes sa vi gick och shoppade lite under tiden. handlade bland annat converse skor till mig och mamma.
nar det sen var en halvtimme kvar gick vi och stallde oss i kon som var skitlang. det ar namligen 50% pa manga musikaler pa onsdagar, sa det var darfor vi ville ga igar. stod i kon ett tag sen kom vi fram och fick biljetter till hairspray. pa nan vanster fick vi betala 54 dollar var for biljetterna (fast han sa 60 forst) vilket innebar att det normalt sett ska kosta 120 dollar.. svindyrt alltsa.
sen gick vi vidare till 5th avenue och kollade och sen en svang till centralpark. nar klockan borjade narma sig to vi taxi tillbaka till broadway och sag pjasen. den var jattebra verkligen! kan jag rekommendera. nagot trotta tog vi taget hem och jag dackade direkt.
idag ska vi in till city igen, dar vi ska mota upp karolina. far se om det blir shopping eller turistgrejer idag, antagligen lite av bada igen!

hade.

(forresten ar har svenskar overallt, men det sjukaste ar att man ser direkt vilka som ar det)

update: kan nagon kolla vilket kodnummer jag hade till min tenta och skriva det har? det sitter pa min garderobsdorr. resultatet har kommit upp och jag vill vara saker pa numret..

HELLO 3

gardagen blev inte som planerat. eftersom bilen forsvann kunde vi inte aka till havet som vi tankt. vi fick istallet baka cupcakes och satta oss och sola och bada vid poolen. pissevarmt var det men gott! 

idag ska vi antligen in till city. vet inte om det blir shoppping eller turistgrejer idag, men det kommer bli skitkul ivf. sen ikvall ska vi ga pa en broadway show, for det ar visst halva priset idag. maste ju passa pa da!

forrestsen, for er som vet, sa ringer radio och tv-tjanst mig varje dag trots att jag sa till dem att jag skulle vara bortrest i tva veckor. jag blir sa javla forbannad! om nan har lust att ringa och saga till dem att sluta ringa, sa gor garna det!

mamma eller pappa far garna saga till nar ni betalt min hyra, sa jag inte blir utkickad darifran!

hade. 

HELLO 2

igar blev det alltsa shopping pa bade century 21 och pa ett mall som tydligen ar usas storsta. hittade inte jatte mycket grejer, men anda lite. kopte ocksa nat till min syster som hon bestallt (inte sminket annu).
har ar inte sa soligt, men det ar anda skitvarmt utomhus. men de har sa bra luftkonditionering overallt, sa det funkar. nar vi hade shoppat fardigt akte vi till affaren och handlade lite grejet, bla ingredienser till cupcakes vi ska gora idag. sen akte vi hemat och tog oss ett dopp i poolen de har pa baksidan av huset. skitskont! sen pa kvallen akte vi till Wendy's  och handlade mat som vi at framfor tvn. trotta som vi var gick vi och la oss vid 10.

idag ska vi nog ta en svang till stranden eftersom vi bara kan ha bilen idag ocksa. sen blir det nog nat annat ocksa men det har vi inte bstamt an. nej nu ska vi snart kaka frulle.

hade.

ps. sag att jag varit online igar pa msn, nar jag inte varit hemma. tydligen ar man det aven om man stanger locket pa den barbara datorn har. sry bout that. ds

HELLO

nu ar vi antligen framme i new york. det var forseningar pa alla plan vi tog, sa vi fick cirkla over london tva varv och over new york typ 5 ganger for att fa klartecken for att landa. madde sa jadrans daligt hela flygresan, sa det var val det varsta. idag ska vi nog ta bilen till century 21 som ligger har i narheten. sen imrogon blir det antingen city eller stranden, beroende pa vadret.

(fatta va konstigt det ar att skriva utan a, a , o... eh ja, ni fattar!)

hade.

HEJDÅ

nu åker jag. och jag är snyggt klädd. håll utkik!

hade.


the big apple

shitshitshit, vad jag är dålig på att uppdatera. sen jag fått sommarlovet har jag tänkt på så himlans mycket annat. men nu är det dags. imorgon åker jag till New York! kommer vara där i drygt en vecka. ska verkligen försöka att hinna uppdatera något när jag är där, så håll utkik! eller kanske jag skaffar en resdagbok, men då kommer en länk här.

hade.


what hurts the most

igår var verkligen ingen bra dag. jag vaknade och hade då tandvärk. sen satte jag mig för att plugga kemi, vilket är en stor börda bara det. medan jag sitter där och pluggar kommer jag på att jag glömt skicka in en uppgift som skulle varit inlämnad för fyra dar sen. så det var bara att sätta sig och sanbbt som attan skriva ihop den. när jag sen skulle skicka in den, vägrade mitt trådlösa bredband att funka så jag fick tillsist ta fram närverkskabeln och sätta in. när uppgiften var inskickad skulle jag gå tillbaka till köket för att plugga. gick då lite mer till vänster för att undvika att snubbla över kabeln, och sparkar då givetvis foten rakt in i sängbenet. detta var ingen vanlig smärta, för min tå blev helt blå och jag var övertygad om att jag brutit den. dock har jag inte lika ont idag så den är nog bara rejält tilltygad. och som om inte detta var nog lyckades jag sen köra fingret rakt upp i ugnen och bränna mig när jag skulle ta ut en form.

NU LADDAR VI FÖR MATCHEN. VINN FÖR SATAN.

hade.

sommartider

okej, snabbresumé av min helg:

i fredags kom mamma och syster upp till mig. efter mycket om och men bestämde vi oss för att ta oss till havet, vilket var ett väldigt bra beslut. var hur skönt som helst och ligga där och jag fick äntligen ta mitt första dopp för i år. sjukt varmt i vattnet för att vara juni, så det var asgött, om man bortser från att jag skrapade upp knät en aning eftersom där är asmycket stenar i hela vattnet. sen åkte vi även en sväng till ikea och köpte lite. på kvällen gick vi till bästa kvarters-restaurangen och åt god mat.

beach


i lördags gick vi på stan typ hela förmiddagen. det var ju ganska varmt ute, men när man gick från affär till affär, som hade fett med aircondition, så frös man nästan lite mot slutet. på kvällen drog vi hem till faster och åt god mat och klädde i tur och ordning ut oss till ryssar..(?)

idag packade jag ihop allt som de skulle ta hem åt mig över sommaren, vilket blev en del. de körde vid halv elva och jag har sen suttit och pluggat till sista tentan jag har på torsdag.
idag är det också exakt ett år sedan jag tog studenten. jag fattar inte var det här året har tagit vägen. känns som det var igår man stod och skrek på flaket..

hade.

rubb och stubb

idag har det åter blivit en tvätt och städdag. ska ju få besök imorgon av mamma och syster, som ska ta hem lite grejer åt mig nu över sommaren. själv ska jag ju inte åka hem förrän om en vecka, efter min sista tenta. nu ska jag snart iväg på fotboll (igen) och se häcken möta öis. förhoppningvis blir det en bättre match än den förra jag såg..

förresten så glömde jag berätta en sak jag gjorde igår. när man går in i tentasalen får man ett nummer som indikerar var någonstans man ska sitta. och igår så råkade jag komma på samma rad som ida (två på varje rad) och urbrister så högt och tydligt:
-åh va bra, DÅ KAN VI FUSKA!
när jag två sekunder senare vänder huvet framåt i salen ser jag att vår lärare står längst fram, cirka tre meter ifrån mig. hon börjar som tur va också skratta, eller snarare le. sen höll jag käften fram tills tentan började..

hade.

det här inlägget skrev jag för tre och en halv timme sen och det står att det publicerats, men det syns inget. blir man trött eller vad. häcken vann iaf med 2-1!

minority

såja, då va den tentan gjord! och den kändes ganska bra faktiskt. hade lite problem med histologi bilderna bara, men det hade visst alla andra också så. egentligen borde man inte säga att det kändes bra, oftast då det brukar gå käpprätt åt skogen! men nej.. det måste gått bra.

när vi var färdiga med tentan gick vi och åt lunch och glass på något ställe lite utanför linné. svinigt varmt var det! jag har ju mest suttit inne och pluggat, så har knappt reflekterat över att det är så megavarmt. sen tog vi även en runda på stan efter det. känns nästan som man bränt sig, nu första gången i skolen utan solkräm! men jag skola icke klaga! hade dock varit skönt om man kunde få ta sitt första dopp snart.

hade.


divine

så, nu är det slutpluggat inför denna tentan! nu är ödet i någon annans händer (eller, nej kanske enbart mina). jag kommer på mig själv med att repetera allt i mitt huvud. jag är liksom rädd för att det ska försvinna annars. värst är det när jag ska sova, då känns som att allt bara seeeglar bort.
sen samtidigt så vill jag inte tänka på saker för då känns det som att jag förbrukat dem. ni vet, ungefär som att man tar fram chokladet och äter upp det, så är det borta. och det finns inget man kan göra åt det. nej, nu vill jag bara för den här tentan gjord!

hade.

gutter

jag gör inget om dagarna så därfr finss det inget att skriva om. jag enbart pluggar till min verdamte tenta jag har på onsdag. fy fan va tråkigt det är. detta betyder ju att jag knappt kan för uppleva det sköna vädret vi har nu. när jag gick hem till sophie i fredags för att skriva av lite grejer, blev man ju helt stum av den sjuka värmen. puhh.
nej bara en och en halv vecka kvar tills jag ska hem till skåne över sommaren, så det är bara att bita ihop.

hade.

RSS 2.0