life is what happens while you're busy making your excuses

igår fick jag ju mycket snällt en iPod shuffle från bredandsbolaget. detta, har jag kommit fram till, betyder att jag nu äger en iPod mini, en iPod nano och en iPod shuffle. det kan tyckas vara onödigt många och det är det också. men då kan vi ju lägga fram att jag endast betalt för en av dem själv, så därför gör det inget.
idag kommer min kära syster hit från växjö. och imorgon kommer föräldrarna. då får man sällskap hela helgen vilket är ganska gött. så nu ska jag nog städa upp lite innan jag ska möta syster vid stationen.

hade.


älska australien

http://tjuvtittat.se/skyltar/de-vagrade-att-toffla-for-foppa/

äntligen någon som ser det för vad det verkligen är! asskön sida by the way.

hade.

can we bring yesterday back around

ibland blir man uttåkad av att vara själv. man har ju ingen att prata med. men idag har jag lyckats med att prata med 4 olika personer i telefon på bara några timmar. och kom ihåg det alla andra också, ni är hjärtlig välkomna att ringa hem till mig, för jag har ju faktiskt hemtelefon! bara att be om mitt nummer eller hitta.se för er som vet var jag bor.
för övrigt vill jag säga att jag tycker smalmate har litegrann nått sin kulmen. i förra veckan skulle jag handla lite falukrov på willys hemma. men hade de nån vanlig falukorv? neeeeej, vi ska bara ha lätt falukorv som man inte blir lika tjock av! (bullshit för övrigt) jahaja, då får jag väl ta den, det spelar väl ingen roll tänkte jga. men ack så fel jag hade. den smakade ju piss! eller iaf inte hälften så gott som vanligt falukorv. så, mitt tips till er, bojkotta smalmaten och bli fetare!

hade.

about you now

jag känner mig rätt upprepande just nu, men gissa vad mina grannar har för sig!? jodå självklart har de fest. det jag däremot tycker är konstigt är att de verkar aldrig är nån annastans än här. har inte deras vänner någon lägenhet? jaja, shit the same.
idag känner jag dock att jag varit duktig. jag har hunnit med att tvätta några omgångar, diskat upp en massa, dammsugat hela lägenheten, packat upp alla mina grejer jag hade med mig upp förra veckan och städat toan. okej det låter inte som så mycket men det tar ändå lite tid, och jag va ju faktiskt tvungen att titta på handbollen också. sjukt spännande va den ju, även om jag inte förstår hur sverige lyckades tappa ledningen..

hade.

från stockholm till eeeeslööv

förlåt mig, jag har fått dille på johan glans. men ni MÅSTE titta på detta klippet, han är så jävla rolig.

hade.


grinar du så skrattar du

har vi inte alla känt så här nån gång?

hade.


så det är

allt jag har att säga är att mina grannar kan vänta sig en FET anmälan sin väg. om inte för störande musik mitt i natten, så för dålig musiksmak! det är INTE okej att ha fest mitt i veckan. (seriöst, det är TORSDAG. skaffa ett jobb att gå till).

hade.

kill me, kill me now

jag ville bara säga att jag HATAR mina grannar. nu får de fan ta och hålla käften, jag klarar inte av mer! inte nog med att jag ska behöva höra på deras jävla musik dag ut och dag in, de ska studsa runder på sitt golv också så det dunsar hela tiden. va fan är deras problem?! kan de inte bara hålla käften?! det är torsdag och klockan är elva och jag vill sova för jag ska upp tidigt imorgon. ta mig härifrån innan jag döööör!!

hade.

my heart is the worst kind of enemy

jag har tänkt på en sak. när man är hemma så säger man följande:
ja bussen går om 5 minuter. perfekt!
i göteborg utbrister man däremot:
fan också, det är 5 minuter tills vagnen går!

snacka om att man är bortskämd här..
sen kan jag även tillägga att mina grannar ovanpå har en kärlek till att spela musik. väldigt ofta. idag lyckades dem med att spela så jag kände vibrationer i min soffa. men hey, så länge de inte spelar hela natten är jag nöjd..

hade.


När sofia ringer sin syster

föjande samtal utspelade sig nyss när jag ringde annu:

A: Hej!
S: Hej!
A: Har du fått reda på något?!
S: Ehh va, fått reda på vad?
A: Jaha det va du... jag trodde det va xxx...

hade.

image51
men vi tycker faktiskt om varandra

Can't you hear my heart beat

helgen har självklart varit sjukt najs. i fredags blev det utgång med en riktigt trevlig förfest! trevligt att träffa några man inte sett på länge. i lördags satt jag och dessan och försökte boka flyg. men vi fick inte ihop det så va glodde på tv hela kvällen. men idag kom hon igen, och eftersom mamma varit snäll och lånat ut sitt betalkort, så har vi nu bokat flyg till New York!  
(i sommar kommer vi mikaela!) länge tills vi ska åka men jag längtar redan.
idag ska jag upp till göteborg igen. börjar ny kurs på måndag. förhoppningsvis roligare än kemin...

hade.

image50

Fire

gittans är det, att va hemma igen. idag träffade jag linda vilket va trevligt eftersom vi inte setts på ett tag. hade en del att prata igenom.. men vad jag framförallt ville dela med er nu, är att jag har tappat min fjärrkontroll under sängen. eftersom jag inte orkat krypa under och hämta den har jag nu tittat på trean i någon timme. det är inga bra program kan jag meddela.
"ge mig tillbaka!"

hade.


vi kan slå sönder några timmar ihop

nu är jag då flyttad för sista gången på ett bra tag (hoppas jag..). familjen kom upp på lördan och vi satte igång sirekt. blev ett hemla farande för vi skulle hämta alla grejer jag hade i tuve plus att vi skulle in till linné där faster bor och hämta lite grejer jag skulle ha.
på kvällen när alla va bra trötta efter att ha flyttat grejer hela dan, hade givetvis min grannar bestämt sig för att ha en fete-förfest. så vi låg och hörde på deras musik hela kvällen till typ 1 då de drog vidare.. va ganska trött på söndan när vi skulle upp och åka till ikea. väl där blev det ganska mycket handlande, som sedan skulle sättas ihop när vi kom tillbaka igen. familjen drog efter lunch och jag blev lämnad till att plugga till min tenta.
så igår va det också plugg som gällde. gick till sophie som fick hjälpa  mig att gå igenom det vi skulle kunna, haha. det är jag väldigt tacksam för, för jag har ingen disiplin när jag är själv..
idag va då tentan och jag hoppas på att den gick hyfsat bra.. hade vatt grymt skönt att klara den.
men framförallt så åker jag hem idag! ska bli gött att va hemma utan att ha nån tenta att plugga till. så nu måste jag packa mina grejer!

hade.

(förresten lyckades jag i lördags med bedriften att klämma mitt finger i sodastreamern.. fråga mig inte hur)

image49

jag är ett glashus & du en sten, men det är jag som försöker se igenom dig

igår va den sista föreläsning inför tentan vi ska ha nästa vecka. så idag va det bara frågestund, så jag hade inte tänkt gå dit, men gjorde det ändå. nu är jag jädrit glad att jag gjorde det för hon gick igenom gamla grejer som jag givetvis redan hunnit glömma av. det ska bli skönt att kemin är över sen (eller ja det beror på hur man ser det..) men det ska faktiskt bli tråkigt att lämna chalmers. mycket roligare att gå där, med massa annat folk runt omkrig sig och hör och häpna; en cafeteria i samma byggnad. nåja nu är det medecinarebeget som gäller igen...
idag måste jag packa ihop alla mina grejer jag har här för imorgon är det ju flytt till kville som gäller! eftersom jag inte ens har börjat kommer det nog ta lite tid att få ihop allt. så det är bäst jag börjar nu!

hade.

image48
så här ser det inte ut just nu..

jag skulle andas i det tomrum som blev över om du lämnade mig nu

precis tittat klart på grammis galan. inga direkta höjdpunkter egentligen, salem al fakir och kent är inte direkt vad jag brukar lyssna på. men topp va ju dock när lasse stefanz uppträdde, haha! fast nej, bäst va att winnerbäck vann för årets bästa låt för den är riktigt bra. eller?

hade.


you cut me open

jag vet inte vad jag har gett mig in på. jag har absolut NOLL motivation till att plugga. men jag MÅSTE. ska bara skriva klart det här först...
nu har jag iaf äntligen fått nycklarna till min underbara lägenhet. blir ju dock inte inflyttning förrän på lördag då famlijen kommer med alla grejer. jag har ju inte lust att bo i en totalt omöblerad lägenhet om man säger så (okej, där är ett köksbord, men jag tycker det borde vara obekvämt att sova på). så det är ganska mycket det jag har i huvet nu, istället för den underbara kemin.
och just det, nu har stureplan kommit till avenyn. gud så kul... kolla in bilderna på det här, och håll med om att toaletten va det roligaste påfyndet som någonsin skådats!
www.stureplan.se/frame.php?main=/articles/6382/

hade.

you where the last good thing about this part of town

idag hade jag tänkt mig att jag skulle pluggat lite. gjorde jag det? eh, nej!
jag väcktes av dess sms lite innan elva, satte på datorn och höll på där ett tag. tog tag i mig och gick in och duschade. jag bredde mig en macka och satte mig bredvid andy vid tv:n. och där blev jag sittandes hela dagen. vi såg på sjukt  många avsnitt av Extras och sen försökte andy lära mig nintendo wii spel. man kan väl säga att det gick sådär även om jag fick bra tips från coachen (som är bäst på allt enligt han själv). bowlingen gick ju helt klart bäst, men det finns ju i blodet, haha. tennisen gick åt helvete, kunde fasen inte träffa den jädra bollen. jaja, med lite träning blir det väl bättre.
dess ringde mig vid halv 8 och sen pratade vi väl till nästan halv tio om typ allt och inget. nej nu ska jag vända mig till min vän google, för dess och jag måste få fram lite välbehövlig information...

hade.

(förresten har det snöat oavbrutet i några timmar nu, så nu ligger det ett lager snö här också)

dancing in the dark

jag har mina meltdowns med jämna mellanrum. igår kom en sådan och det va riktigt illa. då längtade jag hem sjukt mycket. men idag är ordningen återställd och jag längtar nu hem lagom mycket.
i helgen tänker jag plugga och göra ingenting. för nästa helg hinner jag nämligen inte plugga eftersom familjen kommer upp med alla mina grejer så jag äntligen kan få min egen lägenhet! jag har sagt det förr och säger det igen; då är ni alla hjärtligt välkomna! (säg till först bara, kan bli lite trångt annars)
sen kommer jag hem igen den 15/16:e så jag kan få en dos av krstd igen, så jag inte bryter ihop.

hade.

2008

nyår varje dag någon? lyckat va det iaf. palla detta måste plugga. dock alliansen med bästaste ikväll.

hade


image46
haha! jodå, detta är tidigt på kvällen...
men isaks oförberredda foto satte sina spår.


RSS 2.0