Only you

Gissa vad?! Jo som jag har gått och längtat. Det va det enda jag ville ha men icke att det skulle finnas. Men så idag när jag bokade Henry Porter boken på cdon passade jag på att se mig omkring. och dra mig baklänges så fanns det där. Svensson Svensson kommer ut på Dvd. Äntligen! Självklart bokade jag säsong 1 och 2 direkt. De kommer inte ut förrän början av 2008 men det gäller att va först i kön! Detta gjorde min dag.
I övrigt tog jag och Sanna en fika på stan idag. Alltid lika trevligt att höra på utlands-eskapader.
Nu ska jag snart på hockey i KIK:s feta nya arena. Hoppas vi verkligen på vinst annars blir jag sur.

hade.


I'll be ready

nyss hemkommen från en crazy kväll med tjejerna. eller ja, det eror på hur man defierar crazy. ikväll har vi tänjt på gränserna av vad crazy verkligen är. nåja, jag är ganska trött nu men först en fråga. är klockan fem i tre eller fem i två nu? när är det man skruvar tillbaka? det är nog från tre till två eftersom ingen av mina klockor ändrat sig sen.
ajja, mycket att hinna med imon.

hade.

PIVOT!

förresten, kan ni fatta att han säger pivot?! hur skum är inte det? haha, men det är så roligt så jag dör lite grann!
självklart tillägnar jag dett klipp till min vän johanna.

www.youtube.com/watch?v=9BaOXDobBPw

hade.

Homeward rolling soldier

så idag bär det hemåt skåne igen. wiiie! fast det är ju fan att man ska tvingas sitta och plugga kemi när man väl är hemma. jaja, jag kommer ju hinna med annat också, men ändå. ska dock gå på den sista föreläsningen idag mellan 13.15 och 15.00. sen bär det hemåt vid halv sex.
förresten ordnade det sig med hela "8:e vångingen incidenten". faster ringde så dem ändrade det. kanske har en andrahands lägenhet på gång igen, som isf är under två månader. men vi får se, med min tur ska man ju inte hoppas på för mycket.

hade.

Jag hatar att jag älskar dig och jag älskar dig så mycket att jag hatar mig

haha, jag och faster skulle vara duktiga och ändra min anmälan på boplats för att försöka öka på mina chanser att få lägenhet. och vi ändrade en del och sen sparade hon. då helt plötsligt försvann alla lägenheter som överensstämde med mina önskemål. så jag gick in och kollade på min änmälan igen och upptäcker då att där var ifyllt under krav att jag ville bo lägst på 8:e våningen! och när man väl sparat anmälan går det inte att ändra på 7 dar, vilket var en lite missberäkning, haha. jag hann heller inte skriva i en kommentar som jag tänkt göra. så inte stor risk att jag får en lägenhet nu på 7 dar ;) nej måste skriva det sista på labrapporten nu, jag är ju lite seg av mig som ni märker.

hade.

The river

jaha, inget nytt att skriva egentligen.. men jag börjar få lite ångest över detta med att inte ha nån lägenhet att bo i. svårt att sova och är aldrig hungrig. gah, just nu ska det bli skönt att komma hem. fasen bara att det ska hinnas med så mycket bara, när ska jag hinna plugga? har ju sagt att jag kan jobba så då får jag väl hålla det nu.. och sen förutom det sista på labbarna måste jag göra om en jädra powerpoint övning som han hävdar att jag inte laddat upp. fan jag orkar inte mer! ajja, bara några dar sen är man hemma igen..
(har bilder men inte orkat lägga in och sånt skit. får bli när jag orkar)

hade.

You're crashing, but you're not a wave

lite dåligt med internet just så så det blir inte överdrivet mycket bloggande.
blev ingen bowling i fredags, fullbokat. men i övrigt va det trevligt på vasastan. sen har det blivit lite flytthjälp i helgen och jag har även varit produktiv och börjat gör mina labbar. nästan klara nu.. börjar kvart över ett alla dagar denna veckan så det är rätt lungt. fast det blir väl en del plugg med tanke på uppkommande tenta..
förrsten har jag nu kört i gbg för första gången. snacka om körlektion/uppkörnings nervositet. ni vet när man håller nera kopplingen och benet börjar darra. shit säger jag bara. men det gick väl hyfsat, då jag iaf inte krocka eller gjorde några skador på bilen.

hade.

dance dance

tänkt skriva ett längra inlägg men hinner inte. ska till skolan snart, har lite bråttom. blir after shool, ätande och bowling idag med några från klassen. har fått svar från kärringen att hon hyrt ut det. hon tyckte visst det va kul att ha med lite animerade smilegubbar också. jaja, jag letar för fullt i övrigt. nej måste dra.

hade.

Am I more than you bargained for yet?

igår va jag för första gången med på dem himla räkneövningarna man kan gå på i skolan. i princip betyder det att man sitter där och räknar kemi och kan fråga om hjälp om man behöver. (va förrstesten näst intill en omöjlighet att hitta dit) så jag började räkna några random övningar jag hittade. då bröt jag ihop lite för jag fattade inte ett dugg av vad det betydde på engelska. hittade pappret med de rekommenderade övningarna och började på dem istället. oh my god va lätta de va. verkligen ett boost för självförtroendet. hoppas bara det är så lätt på tentan också, haha... nu ska jag bara ta tag i att skriva klart de sista labrapportena också...
sen har jag skrivit ett nytt mejl till damen med lägenheten. bäst för henne att hon svarar nu..
(jag hade skrivit ett inlägg innan men det försvann givetvis så orkar inte skriva om nåt roligare)

hade.

se på luffar'n som går där på vägen

i'm baaaaack! nyss tillbakakommen (finns det ord som heter så) till lindholmen. nu ska jag bo här i 2-3 veckor. efter det, vem vet? damen har icke svarat mig! men föroppningsvis inte härberge, mina grejer får inte plats där. jag upptäckte förövrigt att jag hade sjukt mycket grejer när jag skulle flytta tillbaka nu. hur kunde jag ha så många mer påsar nu än när jag flyttade in? väldigt skumt är det.. jag va kanske inte lika organiserad denna gången.
igår va jag ju iaf på teater i mölnlycke. nån som har sagt att barnteater inte är roligt? fel! för de va de.
sen blev det middag på kvällen med hela maffian som jag inte tänker räkna upp. oerhört trevligt som vanligt.
idag vann häcken mot mjällby, synd inte D spelade så la familia kunde åka och titta.
Förresten såg vi en viss person i orange tröja i andra avenyn. kolla om ni icke sett! (gäller min familj, inte ni andra för ni tycker nog inte det är lika roligt. eller vad vet jag..)

hade.

hejhej

jag och sebbec har vatt ute. trevligt jälvklart. gamla minnen ni vet. imorgon ska jag på kids teater, kolla på kussen. ska bli kul! nejnej, nu sova.

hade-

"It can't get much worse," VS. "No one should ever feel like..."

idag va finally den sista av alla den här allmäna labbarna vi har haft. nu ska bara alla rapporter lämnas in. när jag skulle hem från skolan spöregnade det givetvis så att jag va dyngsur när jag kom hem. och svinkallt är det varenda morgon jag ska till skolan. och då har jag ändå hört att "det ska bli en mild höst".
i alla fall så svarade jag damen med lägenheten idag och sa att jag ville se den och skrev lite frågor också. tack till er segisar som inte haft en åsikt än, nu är det kanske för sent!
ibland önskar jag att jag kunde skriva om personer som gör mig extremt irriterad här, men det går inte. så det va allt.

hade.

never is enough

idag va jag egentligen ledig men va i skolan ändå. vi har ju som sagt ganska många labbrapporter att lämna in. satt i 4 och 1/2 timme men vi blev ändå inte helt klara med nån. men fick en hel del gjort ändå. och imorgon är det ny kabb igen, men som tur är den sista också. nu är förresten direktiven att de ska lämnas in efter tre dar vilket är ganska kört på vissa. fasen, det ska bli riktigt skönt när de är över. 
i helgen ska jag ju flytta tillbaka till faster igen. sen börjar det bli kris med bostad. skrev på några annonser och fått ett svar. det va någon 66 årig dam som jobbade i en annan stad för tillfället, men tydligen övernattade hon i göteborg när hon hade ärenden där. så jag vet inte riktigt vad jag ska svara, jag menar det är ju inte skit kul och dela lägenhet med en 66 årig dam... eller om hon överhuvudtaget kommer övernatta där om jag bor där. vad säger ni?

hade.

i don't wanna forget how your voice sounds

idag var det för tidigt dag i skolan. relativt tråkig lab med återigen mycket titreringar. och alla säger olika om de här himla labbrapportena också, vilket är jädrit förvirrande. och dem börjar verkligen hopa sig nu... vi jobbade med dem på lunchen ändå och hade ny föreläsning efter det. sen stannade vi kvar en stund efter skolan också. sen hann jag åka inom lägenheten innan jag begav mig in till stan för att besöka boplats och fråga vad jag skulle göra eftersom jag håller på att bli hemlös. fick bra tips, även om hon inte precis va jätte medgörlig där.. faster ewa va också med mig där och vi åkte hem till henne efter stan och hon bjöd på mat. sen jag hon och jag på en liten bio på indholmen och så the last king of scotland. helt okej´film, tyckte att den va riktigt bra på slutet då den ändå tar sin lilla twist. kan ju säga att den handlar om iddi amin så den va rätt brutal vid sina tillfällen. nej jag får väl försöka sova nu, tidig dag imorgon också...

hade.

I was a key that could use a little turning

i lördags va det då middag hos faster. fick presenter där också bland annat pengar, biocheckar och ett ytterst fin tavla (som daniel hävdade att han inte hade nåt med att göra..). och god kladdkaka hade mammsen bakat också. så det va en lyckad kväll. familjen åkte sen hem i förmiddags så jag har spenderat resten dagen med alla rester av mat, godis, chips och klasskaka framför tvn. sen är det ju en tidig dag imorgon också, då jag egntligen skulle ha gjort lite labrapportet till också. min labpartner kommer nog bli ännu surare på min nu... nåja.
(by the by klarade jag labteknik provet, så jag är good to go!)

hade.

Grattis till mig själv

jag fyller år idag. har ni glömt så har ni er chans nu och gratulera mig. blev uppvaktad på morgonen med många paket. asbra allihop. sen har dagen spenderats på stan med mamma och annu och snart ska vi till faster på middag. har dock fått många sms under dagen och även ett och annat telefon samtal. Tack för det! Först ut va dessan klockan 00.03 med ett sms, extra stort tack för det :)

hade.


detta är jag i min labrock. fett najs.

som vanligt

mamma och pappa kommer imorgon, det visste jag. nu fick jag reda på att anna också kommer i helgen. snacka om att det kommer bli mycket folk i liten lägenhet :) det betyder också att jag har betydligt mindra tid att städa än vad jag hade tänkt. jag har ocskå glömt att köpa busskort till dem. slutar tre imorgon så det kommer va stress. eller ja, mamma säger att inget kan stressa mig, men imorgon får jag iaf skynda mig lite. men det ska bli trevligt med sällskap. nej, jag måste hinna läsa lite kemi till ikväll, fast nu är det ju c.s.i..

hade.

tlevligt

när jag skulle in i huset gick en granne in precis före mig. han undrade "har vi en ny granne i huset?" jag svarade att jag bara bodde här tillfälligt. men trevlig va han iaf.
nej nu ska jag gå och hämta en nummer aaton med mycket liiis ja. dem är så tlevliga på axels thai också.
cu, som min pappa brukar skriva.

hade.


det kan ni glömma!

okaj, vi börjar med att berätta att jag ska va i skolan halv 8 imorgon......... jag klarade dock delen med säkerhet där man skulle ha 75% rätt men misslyckades med labteknik där man bara skulle ha 50%. jag är en konstig människa. som tur är behöver jag bara göra om den delen jag inte klarade och inte göra båda som dem i den andra gruppen måste göra (moahaha). vill berättade att det va skit många andra som också ska göra om så ni inte tror att jag är helt tappad bakom en vagn. detta innebär också att jag nog verkligen måste plugga annars är det inte säkert jag får göra labben imorgon. å just det, dessan, du kan glömma att den svåraste frågan va om lypsyl, vi har lite högra krav i göteborg..!
sen har jag även fått ett inlägg av mr vaskransare som säger att jag bör ta mig in under vasken och kolla vattenlåset. det kan du fet glömma!! aldrig in my life. det får pappa göra när han kommer imorgon isf. annars blir det ta mig tusan till att låna en såndär gummi-grej. (varför har ingen berättat vad den verkligen heter än?!)
kan också berätta att jag blivit sjuk med en förkylning vilket gör det ännu jobbigara att plugga. får kanske bli hämtmat idag då. jaja, that's that.

hade.


nog!

nej nu får det va nog, jag måste få den jädra vasken rensad. kan inte någon please komma förbi med en såndär grej till mig! så nasty är det i vasken när allt skit får ligga i ett vattenbad och bli till sörja!
i övrigt så började jag ju med min kemi på chalmers idag. jädrar va mörkt det va när man skulle gå upp! och kallt nåt så in i bänken, men då fick jag iofs anledning att använda min nya mössa. väl där, mycket info. skönt också att se lite andra människor och att där är en cafeteria i samma hus :) sen avslutades dagen med en föreläsning. och just det, gissa vad vår labbassistent heter..... jo, sofia såklart. och jag tror alla 4 sofia i klassen har hamnat í hennes grupp också.
imorgon har jag ett himla säkerhetsförhör jag måste klara annars får jag inte göra labbarna. misslyckas man får man göra det halv 8 nästa morgon istället och det är ju mindre najs. men det finns en stor chans att det kommer hända eftersom jag aldrig orkar plugga. jaja, får försöka läsa lite iaf...

hade.

stopp

jag har fått stopp i vasken. eller snarare nästan-stopp-i-vasken. det rinner ner typ aslångsamt, och jag hittar ingen såndär grej man rensar det med. så det får helt enkelt va tills jag kommer på nåt annat.
tuve terror ska ha bankett på lördag. bankett är ett skit roligt ord kom jag på nu. iaf, kanhända va jag inte bjuden, men jag har ändå annat för mig. för att för er som har missat det så fyller jag år på lördag. M & P kommer upp och så blir det middag (dock ej där jag bor nu, hade blivit lite trångt) för dem som vill komma.
imorgon börjar jag läsa kemi på chalmers. det betyder att jag börjar klockan 8 imorgon. fyyyy fasen. jag har inte börjat 8 sen jag gick i trean och det va typ en gång i veckan.ajja, så kan det va.

hade.

sumup

åter igen får det bli en liten sammfattning. i fredags va jag så ute med lite av nv3a, mycket trevligt.
i lördags gick jag ens sväng på stan med mammsen och fick ju såklart gå inom walles också och se så dem sköter sig. sen åkte vi på fotboll i venestad. härlig stämning på läktatren då venstad vann serien och går upp. Grattis säger vi till det! (och grattis till tuve som också vunnit sin serie) sen blev det bara en lugn hemmakväll.
på söndag va jag och jojjo en sväng på stan där min födelsedagspresent blev köpt (men den är icke öppnad än!) och även lite smörgåsgrillar.. =) sen va det dessvärre dags att lämna kristianstad igen med tåg. och när jag kom upp klockan 9 på kvällen till gbg skulle det så klart ösregna. menmen, jag kom tillbaka till lägenheten utan att bli rånad, så det är ju postivt.
idag har jag, tro det eller ej, varit i skolan. hade min ppt redovisning och den gick väl hyfsat bra för att knappt ha förberett någonting. redovisade redan klockan 10 också, så resten av dan har jag bara suttit och lyssnat på alla andra och det ska jag göra imorgon också... såja, det va allt tror jag bestämt.

hade.

RSS 2.0