winterdreaming

har haft min sista lab idag. så imorgon ska vi försöka hinna skriva klart sista labrapporten, för sen åker jag hem imorgon kväll! vi ses i ktown gott folk.

hade.

ge mig ett fel som jag kan rätta till

nej hörrni, hur va nu teater helgen? jodå den var bra. teatern i fredags var snajsig, man såg den från ett annorlunda perspektiv kan man säga.. äh här kommer en bild iaf, som inte jag har tagit för jag hatar min egen kamera.



operan i lördags var också bra... för att vara en opera antar jag. insåg ju inte riktigt att de verkligen varenda ord. sen sjöng de ju på italienska också, men där fanns ju text ovanför scenen så man kunde få översättning.

äckliga urinlabben gick bra om jag nu inte sagt det? jag deltog inte själv genom att dricka något, men det vette fan om det är roligare att analysera nån annans urin än sitt eget!
nåja, sista labben imorgon. sen kommer jag åka till skåne på onsdag eller torsdag.

hade.

sooooo

igår var jag på teater och nu ska jag snart iväg till operan. i´ll tell you tomorrow om allt!

hade.


fascination

såja, nu har jag och min labgrupp suttit i två dagar och skrivit lab rapport, men nu är den inlämnad. känns jäkligt skönt även om vi säkert får retur på den, vilket man brukar få. men imorgon är det dags för nästa lab (urinlabben..) och ännu en labrapport som måste skrivas.

jag ska gå och se kusinens teater imorgon, vilket säkert blir kul. har ingen aning om vad den handlar om dock, men det brukar vara bra. sen ringde faster 2 nyss och frågade om jag vill gå på operan på lördag eftersom min kusin är med i den också. och när hon frågat pappa om han vill betala och han sa ja, så får jag ju givitvis tacka ja till det. men, nu blev det självklart KLÄDPANIK! man kan för bövelen inte se ut hur som helst på en opera. bt, vad säger du om klänningen jag hade på kusins 30-års fest?

hade.

little bit

idag hade jag alltså min första lab på denna kursen. svårt att förklara vad den gick ut på, men man skulla iaf spänna upp en bit tarm från en fisk på en ussingkammare (spela kanel vad det är). detta innebar att vi fick gå ner i källaren där det finns massor av rum med djur. vi gick in i fiskrummet där det var fullt av tankar med fiskar i (såklart). aningens spooky eftersom fiskarna så aningens speedade ut, och är jag kollade ner i en tank hoppar en fiskjävlel rakt upp mot mig så jag bara skriker rakt ut. fasen va livrädd jag blev, lovar att det förkortade mitt liv en aning. sen fick vi ta en sövd fick och självklart dissikera den så vi fick fram tarmen. myys.
längtar inte till nästa lab då vi ska analysera massa urinprov från oss själva. FY FAN VAD ÄCKLIGT! jag vill varken analysera mitt eller nån annans urin någonsin. men man är väl så illa tvungen. ahhhh!

hade.

rubrik

fick reda på att jag klarade min tenta idag och tur va väl det. även här hade jag uttryckt att jag skulle hoppa i älven annars. nej, nu blir det boston tea party sen sova. heldagslab imorgon.

hade.

only fooling myself

gårdagskvällen spenderades med tre andra på favoritrestaurangen runt hörnet där jag bor. jag dör ju lite grann varenda gång jag äter där, så sjukt gott och dessutom billigt. när vi fördrvit lite tid där gick vi till biljardstället en sisådär hundra meter bort (bor jag bäst eller vad?). där tog vi oss en cider och spelade sen biljard i över två timmar. och jodå, jag var on fire igår! jag var grym.

idag har jag inte gjort någonting vettigt. och jag är ledig imorgon också. fast sen på tisdag har jag heldagslabb mellan 9 och 19. sjuuukt kul det ska bli då..

hade.

drunken hands

nyss hemkommen efter några timmar på stan med sophie. jag har inte handlat kläder på flera veckor, så nu tyckte jag det var dags. jag råkade även gå in i telenors butik bara för att spana in en mobil jag tänkt köpa. eftersom jag sällan går in i en butik där det inte är några andra människor så var jag även noga med det här, så jag inte skulle bli påhoppad direkt. men ack så fel jag bedömde läget, för efter 5 sekunder stod en försäjare bredvid mig. och innan jag visste ordet av det så stod jag och gav honom min legitimation för att köpa mobilen. man he was good på att sälja! och sen kids så vet vi alla att man inte underskatta vikten av att se bra ut, för fy fan va snygg han var! ja nu tror ni jag är en sucker som luras till att köpa något efter 3 minuter, men jag har spanat in denna mobilen jätte länge och kollat varenda funktion på den. jag väntade bara lite på att mitt gamla abonemang skulle gå ut, så att jag inte behövde betala dubbelt i hur många månader som helst. nu blir det bara dubbelt i en månad och det kan jag leva med.
handlade också lite kläder såklart. (bt, det har öppnat en ny weekday butik!)

så nu ska jag sätta mig och leka med min nya, fina, röda mobil. wiiiie. (w760, för den intresserade)

hade.

mobil

say it right

sorry att det inte blev någon uppdatering igår. fick tråkiga nyheter igår och hade inte någon lust att skriva.
muntliga tentan gick ivf bra, den var lätt. och idag hade vi egenvårdsfall att gå igenom och även den var lätt. imorgon börjar jag en ny kurs. en labkurs på två veckor där jag kommer ha 3 heldagslabbar som varar mellan 8 och 19 (!). så blir det 3 feta labrapporter på det också.

jag sa ju jag skulle berätta om min paraplysköld förretesten. den har blåst och regnat sinnes de senaste dagarna. är det inte båda två så är det något av det, varenda dag. så jag var lite väl optimistisk en dag när det både regnade och blåste som fan. jag tog mitt stora paraply med mig, och det gick fint när jag gick till spårvagnen. men när jag gick av vagnen däremot kom det en sån jävla vind rakt emot mig att jag använde paraplyet som en sköld helt plötsligt. hela paraplyet böjde sig då inåt. alltså inte uppåt som det brukar, utan inåt! så jag fällde ner det och blev dyblöt och höll på att blåsa ner från berget. FAN DET HÄR VAR NOG DEN TRÅKIGASTE HISTORIAN JAG NÅGONSIN BERÄTTAT! MEN JAG HAR INGA ANDRA IDEÉR FÖR FAN.

hade.

hejdå

jag ska strax ge mig iväg till skolan för en muntligt tenta. är dock inte så allvarligt som det låter, man får lösa uppgifterna i grupp. jag återkommer ikväll med resultatet och även gårdagens historia om när jag försökte använde mitt paraply som sköld.

hade.

goodnight sweetheart

kul kväll igår även om den inte gick som planerat. sov iaf hos soffisoff och fick ta mig hem idag i ösregn. då snackar vi inte ösregn utan ÖSREGN. jag försökte vänta ut det, men det bara forsatte regna. var ju inte direkt kläder efter väder jag hade på mig.
nu ska jag gå och lägga mig. jag börjar 8 imorgon och det ska inte bli roligt.

hade.

(just det, grattis till Kalmar! jag sa jag skulle hoppas i älven om inte de vann. så säkert kändes det.)

cause I've already suffered the fever of disbelief

igår var jag så jävla duktigt. jag storstädade hela lägenheten och tvättade massor av tvätt. tog väldigt många timmar kan jag säga. vad blev då min belöning? jo, julmust! så jäääla gött.

pratade med pappa nyss i telefonen. så säger han helt plötsigt "du, är det någon som har tappat ett sånt här läderarmband.." SKÄMTAR DU, frågar jag. men nej, då hade han hittat det i bagageluckan på bilen. jag hade ju inte vågat hoppats att det låg där, men se ibland har man tur.

sen undrar jag vad grejen med att folk jag inte känner kommenterar och framför allt skriver "bra blogg!". jag menar, SKÄMTAR DU MED MIG?! den är bloggen är inte bra. den är sjukt tråkig för alla som inte har en aning om vem jag är. inte fan tycker dem det är roligt att sitta och läsa om min tråkiga liv. och om dem tror att jag tänker börja läsa deras bloggar, så är det sjukt fel! jag går in en gång, sen är oddsen minimala att det händer ingen. så lägg av.

ikväll ska jag hem till soffidoff för intag av en tacopaj och ev en utgång.

hade.

tell me when I'll finally see your shallow heart

jag funderade på vad jag skulle berätta för er om idag. hände ju inget speciellt roligt i skolan förutom att var lärare informerade oss om att hon såg ut som dolly parton när hon fött barn. och det är ju trevlig fakta i och för sig, men så kom jag på det. jag kan ju berätta om mina grannar! historierna där tar ju aldrig slut som ni vet.
inatt vaknade jag klockan fyra av att de bråkade (oj vad ovanligt). denna gången hörde jag dock båda två och inte bara killen. och efter en minut så skrek tjejen det högsta hon kunde "HÅLL KÄFTEN!". omg tänkte, don't anger him! sen stoppade jag in fingrarna i öron för att slippa höra vad som pågick. men efter 25 minuter fick jag nog och satte i ett par öronproppar och somnade igen. bor jag inte bra, så säg?

nu har jag långhelg!

hade.

i'm better of without you, more than you know

dagen i skolan var snoooooozzzzzzzzzzz, så den behöver vi inte prata om.

vi pratar lite om bonde söker fru istället. alltså vad är det för nissar som är med i det programmet? då tänker jag främst på bonden magnus som är så übercreapy som det bara går att vara! han är som jag och syster har diskuterat, en sådan människa som är så äckligt positiv och sedan blir något av en wifebeater. detta får jag ju givetvis inte skriva egentligen, men känner ni inte detsamma? jag menar han sätter upp foto på sig själv bredvid varje säng som tjejerna har! hello
kontrollfreak! nej fy fan, han skrämmer mig.

i övrigt är jag ledsen för jag har tappat mitt fina marc by marc jacobs armband som jag köpte i New York. jag vet, dagens i-lands problem, men det kan ni väl unna mig att känna så.

hade.

ta dina minnen och försvinn ur mitt liv

idag i skolan fick jag en goodie-bag med mig hem. just det ni läste rätt. en "presentpåse" om man så vill. vi hade nämligen en förläsning om tandvård där en tandhygenist visade otroligt nasty bilder på tänder. det var så sjukt äckligt att jag inte kunde titta vissa gånger. tänk på det där ute, ta hand om era tänder annars kan det gå käpprätt åt skogen!
i vart fall, när föreläsningen var slut fick i med oss en påse med tandborste, tandkräm, tandstickor och plackers. det var som rena rama julafton! hon hade ju fått de här grejerna gratis av företag och sa att vi också borde ringa till dem så fick vi alldeles säkert också gratisprover. är detta ett av perksen (fattar ni inte detta ordet får ni skylla er själva) med att jobba som receptarie? är mina framtida tandborstsbehov för alltid tillfredställda? tål att tas i beaktning. 

sådana tandborstar har ni inte råd med därute i stugorna.

hade.

RSS 2.0